Annons

Portabel urtankningsenhet

Produkter
(logga in för att koppla)
PeBro skrev:
Tack igen Lars, nu går jag också i väntans tider;), blev en med 40GB 5400rpm HD.

/Peter

Även om det inte spelar någon större roll, för priset skiljer inte så mycket så är det onödigt att ta en 5400rpm disk. Hur fort den snurrar gör ingen direkt skillnad på nerladdnings-tiden. Det är bättre att ta en med större buffert för det gör stor skillnad.

En 4200rpm 8MB cache är snabbare än
en 5400rpm 4MB eller 2MB cache

För mig har hastigheten ingen större betydelse för den är snabb så det räcker
 
Lars Johnsson skrev:
Min är skickad, och har precis lämnat Köln för att flygas till Sturup (Malmö). Så jag her den säkert på måndag

DHL ringde precis, hade paket till mig! Leverans till jobbet i morgon.... Spännande ;)

/ Peter
 
En liten snabb-test av PD70X. Mest för de som känner till eller har den äldre versionen PD7X.

Den ser exakt likadan ut förutom att knapparna på framsidan är borta och har ersatts av ett hjul eller ratt innanför luckan på sidan.
Samma tillbehör som till den gamla modellen. AC adapter,bil-laddare, sladdar och en bra manual.
En "cool" grej är att nu kan man formatera hårddisken utan att koppla den till datorn.
Laddningen av batterierna är mycket snabbare än tidigare och visas även på LCD:n. Runt 3 timmar beroende på vilka batterier man använder.

Testade att ladda ner bilderna från ett Ridata 52x Pro CF kort. Det var ett fullt 4GB kort med över 1000 bilder på kortet.

PD70X = 8:50 minuter
PD7X = 12:50 minuter
 
Lars Johnsson skrev:
Även om det inte spelar någon större roll, för priset skiljer inte så mycket så är det onödigt att ta en 5400rpm disk. Hur fort den snurrar gör ingen direkt skillnad på nerladdnings-tiden. Det är bättre att ta en med större buffert för det gör stor skillnad.

En 4200rpm 8MB cache är snabbare än
en 5400rpm 4MB eller 2MB cache

För mig har hastigheten ingen större betydelse för den är snabb så det räcker

Aj då, lite sent att ändra nu, den har landat ;)
Ska köpa batterier och testa ikväll...

/ Peter
 
Dimage7d skrev:
Gulp!

Dom har tagit bort PD70X från sin shop, http://www.powerinnumbers.com.au/

Blåstvarning..........

Ja konstigt. Antagligen har han sålt slut på dem. Jag vet de är slut på flera andra ställe inklusive eastgear som säljer från Compact drive siten. Den har ju bara funnits ute i ett par veckor. Hans shop hade inte den för två veckor sen heller. Sen fick han in ny i början av förra veckan.
Jag fick min igår.
 
Dimage7d skrev:
Gulp!

Dom har tagit bort PD70X från sin shop, http://www.powerinnumbers.com.au/

Blåstvarning..........

Blåstvarning tror jag man kan utesluta. Han har den bästa servicen av alla ställe jag handlat på. Jag har beställt grejor 5 gånger hos honom. Den första gången beställde jag två Image Tank 1. Det var fel på bil-laddaren så han fick skicka ny laddare tre gånger utan att jag behövde skicka tillbaka den dåliga. Bara skrev ett mail och han svarade att han skickade en ny med DHL och jag kunde behölla den dåliga. Tre gånger på rad.....
 
Lars Johnsson skrev:
Blåstvarning tror jag man kan utesluta. Han har den bästa servicen av alla ställe jag handlat på. Jag har beställt grejor 5 gånger hos honom. Den första gången beställde jag två Image Tank 1. Det var fel på bil-laddaren så han fick skicka ny laddare tre gånger utan att jag behövde skicka tillbaka den dåliga. Bara skrev ett mail och han svarade att han skickade en ny med DHL och jag kunde behölla den dåliga. Tre gånger på rad.....

Jag har skicat några mejl utan svar också.
Men du har nog rätt.
 
Dimage7d skrev:
Jag har skicat några mejl utan svar också.
Men du har nog rätt.

Fick du mail med din "Pin Order" och länk till DHL för att spåra paketet. Har du inte fått den från Vasa Carapic så är den inte skickad. Och är pengar dragna på ditt konto?
 
Jag beställde precis en PD70X från EastGear.com. Valde Singapore mail trots att den är något dyrare och långsammare, mest för att se om tullfiltret funkar sämre än när FedEx skeppar. Vi får se!

/Pontus
 
Lars Johnsson skrev:
Fick du mail med din "Pin Order" och länk till DHL för att spåra paketet. Har du inte fått den från Vasa Carapic så är den inte skickad. Och är pengar dragna på ditt konto?

"CONGRATULATIONS!!! PAYMENT TRANSACTION WAS SUCCESSFULLY APPROVED" fick jag, med PIN number.

Men ingen länk till DHL.
 
Pongu skrev:
Jag beställde precis en PD70X från EastGear.com. Valde Singapore mail trots att den är något dyrare och långsammare, mest för att se om tullfiltret funkar sämre än när FedEx skeppar. Vi får se!

/Pontus

Där blir det tull och moms. Hade de fått in nya? De var slut för några dagar sen. Anledningen att man inte får eller får så lite moms & tull från han i Australien är ju att när han fyller i tull & vaudeklarationen som sitter i plastfickan utanpå paketet. Då skriver han bara foto artiklar värde 50 Australien dollar. Alla andra skriver det riktiga värdet och det beräknar tullen avgiften på.
 
Hmm, jag har heller inte fått något svar på mina mail. Jag beställde den 15:de (VP3320 och lite annat smått och gott). Jag har fått PIN order-mailet, men där fanns ingen länk till DHL. Pengarna har dock försvunnit från mitt konto. Lite mystiskt verkar det...
 
beställde en vp6210 från vasa och det tog lite tid (en vecka) för dom hade inte fått den senaste sändningen från leverantören. dom skickar ett separat mail med DHL nummer när den skickats. var också lite orolig ett tag med dom är att lita på. dom hör nog av sig snart /P
 
Gvbrdgvnit skrev:
Hmm, jag har heller inte fått något svar på mina mail. Jag beställde den 15:de (VP3320 och lite annat smått och gott). Jag har fått PIN order-mailet, men där fanns ingen länk till DHL. Pengarna har dock försvunnit från mitt konto. Lite mystiskt verkar det...

Så fungerar det alltid. När DHL plockar upp den får du nog ett nytt mail med länken till paketet.
Och pengarna är bara reserverade på ditt konto. De är inte borta ännu. Så gör alla firmor när man beställer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.