ANNONS
Annons

Portabel urtankningsenhet

Produkter
(logga in för att koppla)
Lars Johnsson skrev:
Jag fick uppladningsbara batterirer till min. Bästa stället att köpa den är här

http://www.powerinnumbers.com.au/

De skickar hem den med DHL från Australien (4-5 dagar) och de kör hem den till dig. Billigt porto också.
69 Euro för den utan hård-disk med batt.
145 Euro med 60GB hård-disk
Du kan välja på många alternativ.

Han skickar grejorna så du slipper moms och tull.

Var det länge sedan du beställde så du vet att du slapp moms & tull ???? Det brukar väl dimpa ner ett brev annars med en räkning från tullverket. Eller skickar han grejorna märkt som en gåva?????
 
Jonke O skrev:
Var det länge sedan du beställde så du vet att du slapp moms & tull ???? Det brukar väl dimpa ner ett brev annars med en räkning från tullverket. Eller skickar han grejorna märkt som en gåva?????

Jag har beställt 4 gånger därifrån, senast 2 gånger i höstas. Har kompisar som också beställt. Senast för 2 veckor sen.

Tullen tittar på fakturan som sitter inplastad utanpå de flesta paket. Där står vad värdet på inehållet är. Det är den summan som de går på när de tullar paketen. ( de kan givetvis göra ett stick-prov på innehållet och själv värdera det. Men det är mycket ovanligt)
Han skriver en låg summa på värdet och då slipper du tull & moms.
 
Senast ändrad:
Ja då får man hoppas på lite tur då :))
Tackar för svaret.

Ps Nu ger alla andra fan i å beställa nått så tullen inte får 3000 paket därifrån och börjar undra.... DS :)))))

/jonas
 
Tja,

Har nästan fått den. DHL ringde mitt i lunchen o jag hann inte svara o då kör de inte ut paketet igen.

Men kontentan är att jag inte fastnade i tullen och att det bara tog 4 dagar innan paketet nådde sverige.

:)

Mvh Lazze
 
Nu är den här! Fick betala 102:- i tull/avgift, helt OK!

Kom på 4 dagar och levererades till min hand av DHL.

Ligger på laddning nu, skall skruva i en HDD sedan!

Återkommer!

Mvh Lazze
 
Väntar med spänning på fler rapporter om din Vosonic. Det som skulle vara intressant att veta är för mig framförallt hur många Gb som går att ladda över från CF på en uppladdning och hur inbyggda mp3-spelaren funkar. Alla andra notiser är så klart också roligt höra.
En sak jag har märkt med min nuvarande tankenhet Image Tank G3 är att den har en tendens att ladda ur sig om den står oanvänd längre tag. Det är lite trist.
Johan
 
1762:- för en Vosonic 6210 utan HDD.
( inkluderade billaddare och fjärrkontroll )


// Lazze
 
Ziden skrev:
Nu är den här! Fick betala 102:- i tull/avgift, helt OK!

Kom på 4 dagar och levererades till min hand av DHL.

Ligger på laddning nu, skall skruva i en HDD sedan!

Återkommer!

Mvh Lazze

Vad hade han skrivit på fraktsedeln eftersom du fick den avgiften. Vad skrev han på innehållet och värdet ??
 
Kan nu ge ett lite betyg på maskinen. Betyg från 1-5 där 1 är bäst.

Skärm : 3
Byggkvalite: 3 plastig
Snabbhet : 4(5)
Overall : 4

Många saker inkluderade ( batteri, fjärrkontroll, billaddare och hörlurar ).

Saknar "one button copy" - nu måste man dutta & trycka flera gånger för att kopiera ett minneskort.

-- Lazze --
 
Jag valde en:

XDRIVE VP2160 + 60 GIG 4200RPM + Car Charger

IN STOCK AND READY TO SHIP
AU $260.00 (Ex-Tax) (app. USD 195/EUR 150.8)

Notan slutade på 1695:- + 102:- för tull etc.

Under 1800:- totalt!

På zebramedia kostar den 2652:- + frakt 60:- + ev. transaktionskostnad.

Tog två dagar innan varan skickades. DHL tog också två dagar på sig. Totalt 4 dagar och leverans vid dörren.
 
FouFoto skrev:
Jag valde en:

XDRIVE VP2160 + 60 GIG 4200RPM + Car Charger

IN STOCK AND READY TO SHIP
AU $260.00 (Ex-Tax) (app. USD 195/EUR 150.8)

Notan slutade på 1695:- + 102:- för tull etc.

Under 1800:- totalt!

På zebramedia kostar den 2652:- + frakt 60:- + ev. transaktionskostnad.

Tog två dagar innan varan skickades. DHL tog också två dagar på sig. Totalt 4 dagar och leverans vid dörren.

Ja de har mycket bra service. Och det tar inte längre tid än om man beställer inom Sverige.
Har du tittat på CF korten? De är också billiga.

Servicen är också perfekt. Första gången jag beställde så var det fel på AC adaptorn & car chargern. Han skickade nytt med en gång utan att jag behövde skicka tillbaka de dåliga grejorna. Det var även fel på de jag fick då. Antagligen var hela sändningen han fått fel. Då fixade han nya ordentliga grejor och skickade en 3:e gång utan att jag behövde skicka tillbaks något.
 
Ziden skrev:
Kan nu ge ett lite betyg på maskinen. Betyg från 1-5 där 1 är bäst.

Skärm : 3
Byggkvalite: 3 plastig
Snabbhet : 4(5)
Overall : 4

Många saker inkluderade ( batteri, fjärrkontroll, billaddare och hörlurar ).

Saknar "one button copy" - nu måste man dutta & trycka flera gånger för att kopiera ett minneskort.

-- Lazze --

Kan man verkligen visa RAW bilder som det står på hemsidan??? Kollade på vosonics hemsida och där står det inget om RAW bilder, endast JPG.

Jag måste övertala sambon att vi inte klarar oss utan en sån här.. :)))
/Jonas
 
Jag tittade på bärbar lagring länge. Jag har funnit att Epson P-2000 är den bästa på marknaden, kanske inte mest prisvärd men absolut bäst.

+ Superskarp skärm 212 ppi
+ Enkelt och snyggt gränssnitt.
+ Histogram och exif på JPEG
+ Visning av RAW för Canon och Nikon
+ Firmwaren uppdateras kontinuerligt
+ Bra byggkvalite
+ Utbytbart batteri, kompenserar klen prestanda.
+ Rejält tilltagen hårdisk på 40 GB.

- Batteritid, 10 kort à 1 Gb kan man ladda.
- Stödjer inte RAW från gamla 1D och 1Ds
- Priset på 5000 kr

Jag använder min professionellt tillsammans med Canon 1Ds MK1 och kan inte klaga.

Jag har fått börja plåta RAW+JPEG för att få förhandsvisning. Detta är inte något problem då jag kan använda JPEG för att skicka som snabbtitt till kunden.

Har två minneskort på 1GB, ett som sitter i Epson P-2000 och en som sitter i kameran. Sedan byter jag dem när det blir fullt i kameran. Att det tar ca 5 minuter att ladda in ett kort är inte något problem då man har Epson P-2000 i fickan och plåtar vidare med det andra minneskortet. Den stänger av sig själv när kortet är överladdat.

En oväntad effekt är att den har kommit bli en digital polaoridbild för mig. Skärmen är suverän för att förgranska resultatet.

Jag är overtygad att Epson P-3000 och P-4000 är bättre när det kommer ut på markanden 2007-2008, men är det idag du skall ta fotografera eller imorgon.
 
elmqvist skrev:
Jag tittade på bärbar lagring länge. Jag har funnit att Epson P-2000 är den bästa på marknaden, kanske inte mest prisvärd men absolut bäst.

+ Superskarp skärm 212 ppi
+ Enkelt och snyggt gränssnitt.
+ Histogram och exif på JPEG
+ Visning av RAW för Canon och Nikon
+ Firmwaren uppdateras kontinuerligt
+ Bra byggkvalite
+ Utbytbart batteri, kompenserar klen prestanda.
+ Rejält tilltagen hårdisk på 40 GB.

- Batteritid, 10 kort à 1 Gb kan man ladda.
- Stödjer inte RAW från gamla 1D och 1Ds
- Priset på 5000 kr

Jag använder min professionellt tillsammans med Canon 1Ds MK1 och kan inte klaga.

Jag har fått börja plåta RAW+JPEG för att få förhandsvisning. Detta är inte något problem då jag kan använda JPEG för att skicka som snabbtitt till kunden.

Har två minneskort på 1GB, ett som sitter i Epson P-2000 och en som sitter i kameran. Sedan byter jag dem när det blir fullt i kameran. Att det tar ca 5 minuter att ladda in ett kort är inte något problem då man har Epson P-2000 i fickan och plåtar vidare med det andra minneskortet. Den stänger av sig själv när kortet är överladdat.

En oväntad effekt är att den har kommit bli en digital polaoridbild för mig. Skärmen är suverän för att förgranska resultatet.

Jag är overtygad att Epson P-3000 och P-4000 är bättre när det kommer ut på markanden 2007-2008, men är det idag du skall ta fotografera eller imorgon.

Du skriver först att den har visning för RAW (Canon) men sen att du måste ta RAW+JPG för att få förhandsvisning? Kan man titta på RAW bilder i p-2000 eller inte? (Givetvis måste i så fall p-2000 konvertera till en stadard jpg först, men vad menas då med "visning av RAW").
 
Canon RAW-filer finns i flera olika format. Det formatet som 300D 350D 20D, 1D Mk2 och 1Ds Mk2 använder har ändelsen .cr2 Dessa fungerar utmärkt.

För mig som har en sådan lastgammal kamera från 2002 har dessa filer ändelsen .tif och denna ändelse krockar med det riktiga vanliga TIFF filer som EPSON kan läsa. Detta gäller alltså 1Ds Mk1 1D Mk1.

Därför så måste man spara som RAW+JPEG till dessa två kameror.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.