Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Portabel urtankningsenhet

Produkter
(logga in för att koppla)
dapa skrev:
Behöver man be om det eller gör han alltid så?

Jag har beställt grejor däe 4 gånger och aldrig betalat tull eller moms. Jag vet en del som fått betala runt 100 kr den sista tiden. Men det är ju ganska bra även det.
Han skriver en låg summa i order-sedeln och tull-deklarationen som sitter utanpå paketet
 
Hej,

Ni som har köpt VP6210 och VP2160. Hur har det funkat för Er? Hur är batteri kapaciteten? Vore kul att höra era omdömen. Står i tur att beställa men kan inte bestämma vilken jag ska ha.
Behöver lite råd.

hälsningar
Choke
 
Choke skrev:
Hej,

Ni som har köpt VP6210 och VP2160. Hur har det funkat för Er? Hur är batteri kapaciteten? Vore kul att höra era omdömen. Står i tur att beställa men kan inte bestämma vilken jag ska ha.
Behöver lite råd.

hälsningar
Choke

Jag har testat i mindre omfattning (VP2160) men så här långt är jag nöjd. Speciellt nöjd med att jag köpte en mellanlagring som endast är en mellanlagring och inget annat. Två knappar - on/off och kopiera. Enklare kan det inte bli. Batterikapaciteten verkar också bra. Billaddare medföljer dessutom. Liten, lätt och smidig.

Rekommenderas!

/Thomas
 
FouFoto skrev:


Rekommenderas!

/Thomas


Tack för ett snabbt svar. Jo jag är nog inne på 2160. Vill bara mellanlagra mina bilder. Var ett tag inne på att ha även MP3 men känner att man inte ska blanda. Att kunna titta på bilderna är kanske kul men inte så viktigt.
Det ska även vara enkelt att kopira. 6210 verkar vara lite krånglig.

hälsningar
Choke
 
Apropå ingenting (?) kommer CompactDrive PD7X i en ny version snart enligt företagets representant på forumet på dpreview. Slutet av april. Dock inte offentligtgjort på hemsidan.
Bl.a. ska det finnas fler spänningsregulatorer - bättre för hårddisken, säkrare lagring.
 
PD7x Bra eller värdelös??

nosferatu skrev:
Apropå ingenting (?) kommer CompactDrive PD7X i en ny version snart enligt företagets representant på forumet på dpreview. Slutet av april. Dock inte offentligtgjort på hemsidan.
Bl.a. ska det finnas fler spänningsregulatorer - bättre för hårddisken, säkrare lagring.

Jag hade ställt mig in på att skaffa en pd7x när jag läste följande på http://www.compactdrive.us/index.html:

"We are sorry to announce that we have discontinued the supply of Compact Drive PD7X. This is due to the fact that PD7X has high failure rate and thus we are unable to keep up good customer support on this product.

The manufacturer tried hard to turn PD7X into an ultra performance unit to suit most photographers. At the same time, however, they have given up or ignored many critical issues including the unit's reliability"

Är den så dålig att Compact Drive i USA inte längre vill befatta sig med den? Är i så fall efterföljaren så mycket bättre? Finns det något alternativ som tar AA-batterier eller andra standardbatterier? X-drive verkar ju bara ta speciella Li-ion batterier.

mvh
Håkan Åkesson
 
Tack

Lars Johnsson skrev:
Läs på deras riktiga hemsida som är http://www.compactdrive.com/

Det du läste är bara en masa skit-snack från en sur återförsäljare. Det där står stämmer inte

Jasså? Trodde att jag var på rätt sida. Det rimmade inte med den recension jag läst så jag blev lite fundersam. Jag ska kolla riktiga sidan och leta efter fler recensioner så kanske jag blir lugn :).

Tack för svaret.

mvh
Håkan Åkesson
 
Får jag dra igång den här tråden igen. Det lutar åt en X-drive från försäljaren i autsralien som det tipsade om ovan.

Är nån däremot eller har fattat klokare beslut och vill berätta om det?

Jag ser ett svagt budgettak runt 2000 spänn.
 
funderar på samma x-drive (6210) därifrån mattias... har snokat runt lite och hittar definitivt inget bättre, prismässigt. klurar nu bara på hur jag ska lyckas dra av den :)
 
Leverans från Australien

Äntligen är den här!

Efter en ganska lång och nervös väntan har min X's Drive 2160 anlänt. Tog över en vecka innan leverans från Australien, hörde ingenting från företaget men efter tre mejl fick jag besked att man normalt bara skickar en bekräftelse när han har fått awb number från DHL. Sedan var det lite strul med DHL - leveransen kom i fredags precis när sambon var ute och handlade. Men idag kom det ialla fall fram till mig. Har testat den och tycker den är helt perfekt. Enkel, endast en knapptryckning vid kopiering. Bra att man även kan ladda den via USB kabeln. Skruvmejseln som följde med som nyckelring är bara för cool. Har väl inte den bästa disken i - hade bara en 6Gb liggande i skräplådan.
Väskan är också väldigt bra, skyddar lite extra när man är ute och reser. Genomtänkt, enkel produkt som kan rekommenderas.

Choke
 
dkv_ skrev:
Gött Choke!
vad skrev han på fakturan och vad gick kalaset på?
/P

75 Aus dollar.
Kostade total 1003 kr, blev väl inte så där jättebilligt. Fick betala en lite väl hög kurs av Eurocard eller så räknade jag fel i hastigheten. Hade räknat på cirka 800 - men det var lite spänande att köpa från Australien har aldrig gjort det.

Choke
 
inte fel! ska ev beställa VP6210-an denna vecka själv. hoppas bara han skriver en mindre summa som det beskrevs tidigare. för det gjorde han väl på din med? /P
 
dkv_ skrev:
inte fel! ska ev beställa VP6210-an denna vecka själv. hoppas bara han skriver en mindre summa som det beskrevs tidigare. för det gjorde han väl på din med? /P

Jo han skrev en lägre summa. Totalt var det 160 Aus dollars men på paketet stod det 75 inkl frakten. Men tullen snodde ändå 102 spänn.
Försök och få honom att skriva ditt telefonnummer på försändelsen - då kanske DHL kontaktar dig innan. Du kan käna en dag eller två om Du har brådis.

Choke
 
En fråga. Har inte helt kollat vad ni har skrivit men kan VP6210:an visa rawbilder? Eller rawbilder med jpg så att säga?
 
Ni som beställt från Australien, hur funkar det med batterieliminatorer? De har ju annan nät-plugg där i "land down under".
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.