Annons

Poolförslag hård kritik

Produkter
(logga in för att koppla)

Odjuret

Aktiv medlem
Jag föreslår en ny pool i kritikpools-gruppen som kan heta 'Hård kritik' eller 'negativ kritik' där man kan lägga bilder där man vet vad som är bra men verkligen vill ha negativ kritik på det som är dåligt eller kunda ha gjorts annorlunda.

"Det är för mycket gullande på fotosidan."

Jag kan ställa upp som poolvärd.

/ Ola - i behov av kritik
 
Hård kritik är ett bra namn medan ordet negativ är alltid negativt. Hård kritik är ju positivt om det går att få till så jag är för:)

Men eg. tycker jag det är synd att en egen pool ens behövs (fast det gör det) men jag önskar eg. att kritiken överlag blev hårdare i befintliga pooler också.

Håller med om för mycket gullande.
 
jag ställer upp och backar med svidande hård kritik och med saltlake att tvätta eventuella sår med =]

Tycker det är en bra ide, 80% av bilderna här duger inte till nått, IMNSHO.

Chris
 
Varför inte "Ärlig kritik pool" för det är väl det vi alla egentligen efterfrågar.

Frågan om en anomym pool har ju också varit på förslag tidigare, och det är något som jag tror skulle kunna generera lite mer ärlighet (och kanske lite mindre gullipluttande). Kamikaze-pool var annars ett bra förslag.

En annan effekt av detta skulle kanske bli att frustrerade medlemmar får en chans att skriva av sig lite ilska. Det skulle kunna fungera som en primalskriks-pool alltså ;)
 
Jag tror också att det vore bra att dela upp de allmänna bildpoolerna lite, någras önskemål om hård kritik är en sida av saken.

Läs och begrunda gärna mitt förslag här

/ Leif
 
Jag önskar mera och hårdare kritik. Jag är ganska färsk och behöver veta vad som kan göras bättre.
Ofta får jag givande kritik och ibland beröm för någon bild av bekanta, men lägger jag upp den på fotosidan får jag inte ens en kommentar. Och vill jag verkligen veta startar jag en tråd om just den bilden. Det kan inte vara riktigt, men tyvärr nödvändigt ibland.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.