Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Piratbatteri till MB-D10

Produkter
(logga in för att koppla)
det enda som verkar skilja utseendemässigt på originalet och kopian av mb-d10 är plasten under "styrpinnen" ..

Annars ser den nästan ännu mer gedigen ut än originalet :p
 
http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Power-Gri...1683|66:2|65:12|39:1|240:1318#ShippingPayment

Lyfter lite. Jag är inne på denna, är det samma som tidigare trådskrivare har köpt? Ser ju nästan identisk ut med MB-D10.

Ja,,det är exakt den jag köpte,,men här är det oxå en extra fri gåva som tillbehör,, såsom BL-3 batterilucka för att kunna använda En-El4 batteri med höghastighetskapacitet på 8 bilder/sek om ett sådant batteri används.
Rekommenderar köp av dett grepp,,,100% kvalitet!! :)
 
Ja,,det är exakt den jag köpte,,men här är det oxå en extra fri gåva som tillbehör,, såsom BL-3 batterilucka för att kunna använda En-El4 batteri med höghastighetskapacitet på 8 bilder/sek om ett sådant batteri används.
Rekommenderar köp av dett grepp,,,100% kvalitet!! :)

Toppen, Björn! Ska nog beställa ett, nu skickar de med ett EN-EL3e för några pund extra. Åker man på tull och moms eller något annat?
 
Jag fick mitt batterigrepp idag från link delight, är väldigt nöjd. Ska åka och köpa aa batterier i morgon blir roligt att prova. Snabb frakt 5 dagar och det var över en helg, och ingen tull.
 
Jag har ett sådant och det och batteriet som följde med fungerar utmärkt. Har även köpt 8 st AA-batterier och det fungerar också som det ska. Mycket prisvärt för ca 750 kr som det kostade då jag köpte det (inkl ett batteri). Har inte testat orginal-greppet så jag vet inte hur det känns men det här har samma yta som själva kameran så det känns fint. Det glappar inte heller och alla knappar och reglage fungerar.
 
Jag fick mitt batterigrepp idag från link delight, är väldigt nöjd. Ska åka och köpa aa batterier i morgon blir roligt att prova. Snabb frakt 5 dagar och det var över en helg, och ingen tull.

jag fick mitt igår! beställde förra lördagen tror jag, så strax över en vecka tog det från hong-kong till hjärtat av västergötland :)
fick betala 796:- för greppet och ett batteri.

testade lite med AA-batterier, men det verkar som att mina batterier som är ett par år gamla har sett sina bästa dar. det började blinka rött i laddaren när jag satte i dom :(
funderar på att köpa ett sådant batteri som tråden handlade om från början, ett phottix kosmo dels för att det känns smidigt med ett, samt för att slippa krångla med AA-batterier.

henrik: hur länge håller piratbatteriet jämfört med orginal? märkte att det var var 5g lättare än orginal... (73g vs 78g på hushållsvågen)

än så länge är jag nöjd med greppet, helt ok med tanke på priset. men jag har inte heller känt på nåt orginalgrepp direkt.
 
Har ingen aning om hur länge phottix håller jämfört med Nikon. Jag har det inställt så att kameran först tar batteriet från greppet och sedan från kameran så jag vet inte riktigt. Har aldrig undersökt.

8 st AA blir väldigt tungt så det har jag bara använt för att testa så den klarade 8 bilder per sek. Kom väl inte riktigt upp i det utan låg nog snarare på lite drygt 7.
 
Nu j när jag ju köpt mitt batterigrepp så tycker jag att vi tar tillbaka tråden till dess ursprungliga ämne :)

Vilka pirat batterier är provkörda? Hur funka dom? länka gärna med ebay länkar.
 
jag är inne på första användningen av piratbatteriet som följde med mitt link delight-batterigrepp. om man utgår från att jag använt kaeran på samma sätt som med originalbatteriet, samt att piratbatteriet inte behöver ett par gånger för att komma i form (har läst det nånstans i nåt sammanhang, men jag har ingen aning om det skulle kunna stämma!) så tyder det på att jag får ut 1000 bilder på en laddning av orginal, men ca 400 på piratbatteriet. kan återkomma när jag testat det mera.

har även ett phottix kosmo-batteri på väg nu, ett sånt som tråden väl handlade om från första början tror jag :) hoppas att det blir en trevlig upplevelse!
 
jag hämtade ut mitt phottix kosmo-batteri i förrgår, och har hunnit prova lite granna.
fotade konsert igår, och efter 373 bilder är det fortfarande 95% kvar. brände även av en serie med 8 bilder i sekunden utan problem.

dock passar inte link-delight greppet och kosmo ihop helt 100%. det är nåt som tar i lite granna när man stoppar i batteriet. så lite lirkande får man göra, men inget allvarligt. bifogar en bild från sidan där man ser att det är lite skillnad i form.
 

Bilagor

  • DSC_6952fs400.jpg
    DSC_6952fs400.jpg
    80.8 KB · Visningar: 127
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.