Annons

Piratbatteri till MB-D10

Produkter
(logga in för att koppla)
Men när jag sätter dit detta batterigrepp så verkar slutartiden blir jättelång eller hänger sig!
Jag kan använda greppets avtryckare och ser batterikapaciteten.
Läste i manualen att man ska kunna välja vilken sort batteri man har i greppet men hittar inte detta.
Är greppet trasigt eller är det ngn inställning på kameran som jag inte hittar?
Hjälp!

Är Phottix en fjärrutlösare? I så fall kan det vara den som falerar!

Testa med bara Kamera och Batterigrepp så skall det fungera fint.

Jag är väldigt nöjd med min utrustning nu. Fast jag fotar mest i studio och behöver inte hålla kameran i haden hela tiden.
 
hmm, ser intressant ut. hur är känslan i knappar å rattar? antar att det är lite plastigt, men inte så det stör allt för mycket så länge man inte använder det på stativ?
ett sånt samt ett kosmo en-el4 hade nog kunnat bli bra isåf.
 
hmm, ser intressant ut. hur är känslan i knappar å rattar? antar att det är lite plastigt, men inte så det stör allt för mycket så länge man inte använder det på stativ?
ett sånt samt ett kosmo en-el4 hade nog kunnat bli bra isåf.

Hej Oscar
batteripacket är inte alls plastigt,,,Gediget och Toppklass rakt igenom!!!,,rekommenderar det på det varmaste!!

Björn
 
Men när jag sätter dit detta batterigrepp så verkar slutartiden blir jättelång eller hänger sig!
Jag kan använda greppets avtryckare och ser batterikapaciteten.
Läste i manualen att man ska kunna välja vilken sort batteri man har i greppet men hittar inte detta.
Är greppet trasigt eller är det ngn inställning på kameran som jag inte hittar?
Hjälp!

Ställ in val av Batterityp i ditt batterigrepp så här.
Tryck på Meny
Välj sedan AnpassningsMeny (liten penna symbol på vänstra sidan)
Scrolla sedan ner till d Fotografering / visning Tryck OK
Scrolla ner till d10 Batteritypen MB-D10 Tryck OK
Här väljer du batterityp tryck sedan OK

/ Björn
 
Tackar och bugar!

Ställ in val av Batterityp i ditt batterigrepp så här.
Tryck på Meny
Välj sedan AnpassningsMeny (liten penna symbol på vänstra sidan)
Scrolla sedan ner till d Fotografering / visning Tryck OK
Scrolla ner till d10 Batteritypen MB-D10 Tryck OK
Här väljer du batterityp tryck sedan OK

/ Björn

Vad jag har letat efter denna inställning!
Nu har jag en perfekt fungerande kulspruta.
Tack Björn
 
Batterigrepp

Följde Björns tips och beställde ett grepp av http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Power-Grip...1|240:1318
Kan bara säga TACK för tipset för 700:- så fick jag ett mycket bra grepp som känns massivt och dyrt.Dessutom så skickade dom med en fjärr-utlösare GRATIS och som grädde på moset så är manualen till greppet på SVENSKA.
GOD JUL

//Kenneth
 
Följde Björns tips och beställde ett grepp av http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Power-Grip...1|240:1318
Kan bara säga TACK för tipset för 700:- så fick jag ett mycket bra grepp som känns massivt och dyrt.Dessutom så skickade dom med en fjärr-utlösare GRATIS och som grädde på moset så är manualen till greppet på SVENSKA.
GOD JUL

//Kenneth

Grattis till köpet,,,,Jasså du fick en fjärrutlösare på köpet. På mitt batteripack fanns det ingen sensor för fjärrutlösare och inte finns det på D300 huset heller??? Kan inte se ditt batterigrepp för länken du angav funkar inte :(
mvh Björn
 
Ställ in val av Batterityp i ditt batterigrepp så här.
Tryck på Meny
Välj sedan AnpassningsMeny (liten penna symbol på vänstra sidan)
Scrolla sedan ner till d Fotografering / visning Tryck OK
Scrolla ner till d10 Batteritypen MB-D10 Tryck OK
Här väljer du batterityp tryck sedan OK

/ Björn

Gör jag likadant med d700???
 
Är det någon som kan presentera en jämförelse av batteritiden mellan 8stAA och 2st ENEL3e??????

Även vilka som klarar kyla bäst
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.