Nyinköpt Adobe CC !!
Hejsan!
---
Jag har aldrig haft några dyra Adobe-program innan förutom gratis Acrobat Reader och Flash.
Jag betalar per månad för ett årsabonnemang,
565,8 SEK/mån och jag såg i prislistan att om man betalar medlemskap månadsvis så var den ca:
811,8 SEK/mån.
---
Jag undrar om det är många som väljer det ack så dyra alternativet med förmånen att kunna säga upp avtalet när som helst utan några ekonomiska påföljder om man säger upp årsmedlemskapet i förtid?
---
Om man nu använder minst tre av Adobes program så lönar det sig med att prenumerera på hela programpaketet än ett enstaka program.
Jag såg, att för CS6-serien som just nu är aktuell i väntan på CC så betalar jag
565,8 SEK mot det fasta priset på
34 317 SEK vilket är ett högt engångspris. Detta engångspris motsvarar ca: 60 månadsbetalningar
(ca: 5 år) om man är helårsprenumerant.
Oftare än var 5:e år kommer det säkerligen ut nyare versioner som uppdateras som är en del av denna månadskostnad. Och har man hyfsad lön och inte spenderar pengar på andra mindre bra ting
(som t.ex. tobak som ev. kostar mer än 565,8 SEK/mån om man är storkonsument) så kan man unna sig detta istället
.
---
Jag vet inte, men jag upplever denna årsprenumeration som billigare även i det långa loppet än att betala dyra engångssummor för mjukvaror och dess uppdateringar. Hur upplever ni det här med kostnader, om ni jämför CC-abonnemang gentemot CS med fasta engångskostnader?
---
MVH Alexander T !!