Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Photoshop CC endast som prenumeration
- Trådstartare afe
- Start datum
aasaboe
Aktiv medlem
Det hela är som Microsofts 365, jag är själv lite tveksam till hyrkontrakt på mjukvara. Hyreskontrakt blir nästan alltid dyrast i längden, fördelen är om man hela tiden vill ha det allra senaste.
/Karl
Ja, håller med. För mig som klarat mig utmärkt med CS3 blir det definitivt dyrare. För att nu inte nämna att jag med all säkerhet klarat mitt behov med Elements... ;-) För yrkesfolk är det en annan sak antar jag.
Men Adobe skulle nog tjäna på att erbjuda oss dumskallar -som egentligen inte behöver PhotoShop men envisas med att vilja ha det- en lockande rabatt. Förlänga den de ger oss nu till exempel. Många av hos biter sig garanterat fast i så fall.
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Visst men utan alla nya nyheter, man kan även plocka hem photoshop ver 1 gratis så kostar det ingenting
Men det blir inte omodernt efter 12 månader. Och PS har alltid varit längre än 12 månader innan nästa version kommit ut. Och du får alla nyheter längre än 12 månader också. Så därför är det helt fel att jämföra priset på på ett nytt program med 12 månaders hyra.
Ska du jämföra så får du även använda uppgraderings priset och inte nypriset.
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Missbruk av
dominerande ställning! Adobe har för många kunder.
dominerande ställning! Adobe har för många kunder.
Jungis
Aktiv medlem
Ja, det är ju bättre och det är väl så det får bli om jag inte lyckas köpa CS6 via hemsidan nu.
Det finns boxversioner av Cs6 på andra ställen än att ladda ner från Adobe.
Tips! Sök på pricerunner.
Falumas
Aktiv medlem
Men det blir inte omodernt efter 12 månader. Och PS har alltid varit längre än 12 månader innan nästa version kommit ut. Och du får alla nyheter längre än 12 månader också. Så därför är det helt fel att jämföra priset på på ett nytt program med 12 månaders hyra.
Ska du jämföra så får du även använda uppgraderings priset och inte nypriset.
Det blir förmodligen inte lika klara versioner i hyresvarianten utan snarare lite hela tiden som appar på dom mobila plattformarna.
/Karl
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Det blir förmodligen inte lika klara versioner i hyresvarianten utan snarare lite hela tiden som appar på dom mobila plattformarna.
/Karl
Det har ju även varit uppgraderingar många gånger av ditt PS över internet innan den nya versionen kommit ut.
Bussmicke
Aktiv medlem
Beror på vad man kan göra med Element om jag går över dit. Gillar inte detta.
Element kan man väl inte jobba med 16-bits bilder?
Och bildtexter med på svart fält man får genom utökad arbetsyta, kan man göra det i Elements?
Se här vad jag menar: http://daniel.nordling.nu/bildredigeringsskolan/l13/
]
Någon som vet?
//Bussmicke
www.bussmicke.se
jaan v
Aktiv medlem
Google antyder : jo respektive ja
sinduda
Aktiv medlem
Amerikanskt pris?
Här ser det ut som om skulle kunna köpa utan det utan det ca 50%-iga påslag (inkl sv moms + ytterligare 25%) som jag tidigare hamnat med då jag gjort "test-köp" -
stämmer det?
Här ser det ut som om skulle kunna köpa utan det utan det ca 50%-iga påslag (inkl sv moms + ytterligare 25%) som jag tidigare hamnat med då jag gjort "test-köp" -
stämmer det?
jaan v
Aktiv medlem
Svenska konsumenter kan handla Adobeprodukter till US priser? Knappast i linje med Adobes konsumentvård.
"Adobe was also dinged because users in Australia who try to save money by purchasing software from the U.S. Web site are automatically redirected to the Australian site. Robson justified that action by saying the Australian site offers a more "personalized experience" to users and allows Adobe to track sales based on the region."
"Adobe was also dinged because users in Australia who try to save money by purchasing software from the U.S. Web site are automatically redirected to the Australian site. Robson justified that action by saying the Australian site offers a more "personalized experience" to users and allows Adobe to track sales based on the region."
KinaO
Aktiv medlem
Jag har funderat ett tag på att köpa Photoshop..Men jag vill inte prenumerera!
Alltså bör jag köpa det nu medans det går!
Va in på länken som någon skrivit in här i tråden, där det ser ut att gå att köpa CS6 fortfarande.
Men jag har en lite dum fråga.. Det står "ladda ner" när man ska lägga i kundvagnen..
Man laddar alltså ner till datorn, man får inte hem en skiva som man installerar?
Tänkte om man byter dator om ett år, då får man inte med sig Photoshop då?
Eller hur funkar det??
Sen undrar jag, jag har ett CSN-kort, räcker det med ett foto på det som bevis för att få studentrabatt?
Va in på länken som någon skrivit in här i tråden, där det ser ut att gå att köpa CS6 fortfarande.
Men jag har en lite dum fråga.. Det står "ladda ner" när man ska lägga i kundvagnen..
Man laddar alltså ner till datorn, man får inte hem en skiva som man installerar?
Eller hur funkar det??
Sen undrar jag, jag har ett CSN-kort, räcker det med ett foto på det som bevis för att få studentrabatt?
Mánadís
Aktiv medlem
Jag har funderat ett tag på att köpa Photoshop..Men jag vill inte prenumerera!
Eller hur funkar det??
Jag antar att det är som med andra program - att man får en kod som går att använda till max ett visst antal datorer och så kan man ladda ner från sitt konto så många gånger som tillåts. Eller nåt i den stilen.
Det ska stå ens namn, skolans namn och aktuella datum på studiebeviset, enligt vad jag läste. Jag gick in på skolans hemsida och gjorde ett registreringsintyg för enkelhetens skull. Är lätt att fixa om man läser vid universitet iaf
KinaO
Aktiv medlem
Jag antar att det är som med andra program - att man får en kod som går att använda till max ett visst antal datorer och så kan man ladda ner från sitt konto så många gånger som tillåts. Eller nåt i den stilen.
Det ska stå ens namn, skolans namn och aktuella datum på studiebeviset, enligt vad jag läste. Jag gick in på skolans hemsida och gjorde ett registreringsintyg för enkelhetens skull. Är lätt att fixa om man läser vid universitet iaf
Ok, men om Adobe lägger ner att det inte går att köpa bara Photoshop, men att man köper det nu.
Sen om ett år händer nåt med datorn så att man behöver ladda hem på nytt. Kommer det finnas kvar på så vis? Eller har man slängt pengarna i sjön?
Hmm.. Får försöka ordna nåt studieintyg från skolan..
Jungis
Aktiv medlem
Ok, men om Adobe lägger ner att det inte går att köpa bara Photoshop, men att man köper det nu.
Sen om ett år händer nåt med datorn så att man behöver ladda hem på nytt. Kommer det finnas kvar på så vis? Eller har man slängt pengarna i sjön?
Försök få tag på en DVD hos någon som säljer programvaror.
Kolla på pricerunner.
Då har du en skiva på programmet för man vet aldrig hur Adobe gör om ett par år.
Då kanske möjligheten att ladda ner igen är borta.
atotowi
Aktiv medlem
In skannad bild på CSN kort har funkat för mig.
Spara den nedladdade filen så behöver du inte "ladda" hem den igen om du behöver installara om. Bara installera om filen du tankade hem vid köp tillfället...
genkakuzai
Aktiv medlem
Det bästa vore att inkludera Lightroom i Photoshop-abonnemanget.
Det beror helt på skulle jag påstå, om det blir ENDA metoden att få tag på Lightroom är det den sämsta idéen i världshistorien. Men om du menar att de skulle inkludera Lightroom i det paketet också, samtidigt som de fortsätter sälja det på sedvanligt vis, då har jag inga invändningar.
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Adobe aktierna har sjunkit ganska kraftigt på börsen i USA sen detta blev annonserat. Det säger en del om hur bra investerarna och folket tycker det var............
alfin
Aktiv medlem
Photocon
Aktiv medlem
Inget serienummer ! ?
Vad jag hörde från Adobe via tel från försäljaren var att när det gäller CC-program får man inget serienummer vid nedladdningsköp. Uppkopplingen ska känna av ens identitet och det räcker enl den jag pratade med på Adobe.
Ska man exv installera Photoshop CC på en dator till (vilket man har rätt till) gäller tydligen att en NY nedladdning måste ske. Man ska alltså inte kunna välja "spara" eller "kör" filen filen vid nedladdning som tidigare eftersom nedladdningsplattformen är gemensam för Mac och PC och nedladdningsassistenten känner av vilket OS som ligger på datorn.
Jag hoppas att dessa uppgifter, även om de låter logiska, är felaktiga. Hur man gör vid en datorkrasch vet jag inte om man inte har någon installationsfil och serienummer. Tror att Adobes kundtjänst kommer att få mycket att göra framöver.
Vidare är det ju så att alla inte har tillgång till snabba uppkopplingar. Själv bor jag på glesbygden och har inget fibernät utan får förlita mig på mobilt bredband som inte heller det alltid har bra täckning utan saktar ned alternativt lägger av. När förhållandena är goda i atmosfären så funkar det dock snabbt, men jag vet många som knappt kommer upp i gammalt telefonmodems hastighet.
För dem är ju fysiska programmedierr ett måste. Känner en som har CS5 och varje gång han behövt uppdatera ACR har han fått ta datorn in till stan och koppla upp sig där.
Men värst av allt är att inte ens de program man hyr går att få på ett fysiskt medium (DVD) framöver.
Detta är inte bara ett Adobeproblem. I Sverige finns det faktiskt folk som bor utanför tullarna i Stockholm eller i andra storstadsregioner och saknar ordentliga uppkopplingar. Ser det som en demokratifråga eftersom allt fler ärenden ska utföras via nätet (såväl statliga, kommunala som privata) liksom tillgången till information.
//Lennart
Vad jag hörde från Adobe via tel från försäljaren var att när det gäller CC-program får man inget serienummer vid nedladdningsköp. Uppkopplingen ska känna av ens identitet och det räcker enl den jag pratade med på Adobe.
Ska man exv installera Photoshop CC på en dator till (vilket man har rätt till) gäller tydligen att en NY nedladdning måste ske. Man ska alltså inte kunna välja "spara" eller "kör" filen filen vid nedladdning som tidigare eftersom nedladdningsplattformen är gemensam för Mac och PC och nedladdningsassistenten känner av vilket OS som ligger på datorn.
Jag hoppas att dessa uppgifter, även om de låter logiska, är felaktiga. Hur man gör vid en datorkrasch vet jag inte om man inte har någon installationsfil och serienummer. Tror att Adobes kundtjänst kommer att få mycket att göra framöver.
Vidare är det ju så att alla inte har tillgång till snabba uppkopplingar. Själv bor jag på glesbygden och har inget fibernät utan får förlita mig på mobilt bredband som inte heller det alltid har bra täckning utan saktar ned alternativt lägger av. När förhållandena är goda i atmosfären så funkar det dock snabbt, men jag vet många som knappt kommer upp i gammalt telefonmodems hastighet.
För dem är ju fysiska programmedierr ett måste. Känner en som har CS5 och varje gång han behövt uppdatera ACR har han fått ta datorn in till stan och koppla upp sig där.
Men värst av allt är att inte ens de program man hyr går att få på ett fysiskt medium (DVD) framöver.
Detta är inte bara ett Adobeproblem. I Sverige finns det faktiskt folk som bor utanför tullarna i Stockholm eller i andra storstadsregioner och saknar ordentliga uppkopplingar. Ser det som en demokratifråga eftersom allt fler ärenden ska utföras via nätet (såväl statliga, kommunala som privata) liksom tillgången till information.
//Lennart