Annons

Photoshop CC "prenumeration"

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej men det är helt meningslöst att förbjuda ngt som inte går att kontrollera.

Kan du svara på frågan istället?

Du påstod att de skulle bli nån sorts problem.

Hur menade du, vad menade du?

(Om du har invändningar mot att zosma vill ta reda på vilka regler som gäller så får du väl svara där och citera det inlägget istället för mitt.)
 
Förstår inte vad man skall ha det till om man inte är flera användare som skall använda samma program samtidigt. Det räcker med en licens.

Det har redan nämnts, uppdragsgivarens regler. Plus att jag inte vill hålla på att logga ut och in hela tiden. Sen, varför ska jag lägga min licens på uppdragsgivarens maskiner? Slutligen, det är olika paket, där jag sitter nu har jag t ex hela sviten.
 
Kan du svara på frågan istället?

Du påstod att de skulle bli nån sorts problem.

Hur menade du, vad menade du?

(Om du har invändningar mot att zosma vill ta reda på vilka regler som gäller så får du väl svara där och citera det inlägget istället för mitt.)
Det är det jag gör.
Du ställer frågor i #185 om man får göra si eller så och vända o vrida på det tills du hittar ett problem.

Jag säger att det är bara o skaffa licensen o sen använda programmet.
Så länge som du har licensen att köra så kan Adobe aldrig kontrollera vem/vad/när/hur.
Alltså är förbud som inte går att kontrollera helt onödiga.
 
Det har redan nämnts, uppdragsgivarens regler. Plus att jag inte vill hålla på att logga ut och in hela tiden. Sen, varför ska jag lägga min licens på uppdragsgivarens maskiner? Slutligen, det är olika paket, där jag sitter nu har jag t ex hela sviten.
Du skrev MIN licens inte ngn annans eller har jag missat den texten.
Och då är det ju ngn ANNANS licens.
O visst är det ett sätt att inte behöva logga in & ut.
 
En sanning med modifikation. I vart fall CS4 fanns i två varianter, en billigare student och en lite dyrare education. Den senare fick användas kommersiellt och gick att uppgradera på vanligt sätt, men inte den förra.

Rättelse: student gick att uppgradera till vanligt pris för att få en "normal" version. Kommersiell användning dock ej tillåten före sådan uppgradering. Om jag inte minns fel (ingen garanti ;)) så sade licensen att man bara fick installera student på en och inte som vanligt två datorer. Huruvida det fanns en faktisk spärr vet jag inte.
 
Det är det jag gör.
Du ställer frågor i #185 om man får göra si eller så och vända o vrida på det tills du hittar ett problem.

Jag säger att det är bara o skaffa licensen o sen använda programmet.
Så länge som du har licensen att köra så kan Adobe aldrig kontrollera vem/vad/när/hur.
Alltså är förbud som inte går att kontrollera helt onödiga.

Nej, du har inte svarat på frågan bara vänt på den och påstår nu istället att jag skapat ett problem. Nu är ju faktiskt zosma ute efter vad det är för regler som gäller, baserat på att den frågan ställts. Inte ifall det är möjligt att strunta i de regler som finns. Jag beskriver en annan aspekt som sozma kanske inte tänkt på och sedan en tanke om att sozma skulle kunna undersöka det vidare. (Det var en antydan ganska tidigt om att det var arbetsuppgifter som skulle utföras åt företaget (som anställd). Då är vi inne på ett annat område än att fixa lite åt sig själv då tid finns.)

Om zosma vill eller inte vill undersöka det vidare är ju upp till honom att avgöra.

Du påstod att det skapas problem om sozma gör det.

Och jag undrar då hur du menar... Jag tror snarare att det är så att du själv insett att det inte skapas nå problem i och med det, eftersom du inte riktig har kunnat utveckla ditt påstående utan försökt få det låta som att det egentligen var något helt annat.
 
Senast ändrad:
Det är det jag gör.
Du ställer frågor i #185 om man får göra si eller så och vända o vrida på det tills du hittar ett problem.

Jag säger att det är bara o skaffa licensen o sen använda programmet.
Så länge som du har licensen att köra så kan Adobe aldrig kontrollera vem/vad/när/hur.
Alltså är förbud som inte går att kontrollera helt onödiga.

Det där är ett mycket märkligt resonemang. Det är naturligtvis inte någon som lätt kan kontrollera om jag bryter mot licensregler eller helt använder ett program utan licens. Det gör det inte mindre olagligt.
 
CC fotografi student

Kapar tråden lite då ursprungsämnet verkar "uttömt" men tråden ändå aktiv.

Har blivit student igen och tänkte se om Adobe CC hade nåt bra erbjudande på fotografiversionen. Men vad jag kan se har de ett grymt erbjudande på hela paketet men INGEN rabatt för studenter på fotografiversionen dvs 107 kr per månad oavsett student eller ej. Nån som tolkar det på nåt annat sätt?
 
Det där är ett mycket märkligt resonemang. Det är naturligtvis inte någon som lätt kan kontrollera om jag bryter mot licensregler eller helt använder ett program utan licens. Det gör det inte mindre olagligt.
Kan tyckas märkligt.
ATT man har en licens är väldigt enkelt att kontrollera.
Var/Vem/Hur/När licensen används går inte kontrollera.
 
Kan tyckas märkligt.
ATT man har en licens är väldigt enkelt att kontrollera.
Var/Vem/Hur/När licensen används går inte kontrollera.

Jodå, jag har varit med om ett par revisioner. I ena fallet gick någon runt och kollade. I andra fallet blev IT-avdelningen ombedda installera något övervakningsprogram som vi fick ha igång några veckor.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.