Erik Schalin
Aktiv medlem
Sedan CS5...Vilket fall som helt, du får kör kommersiellt på din student och så har det varit under alla år som LR/PS har haft prenumeration.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sedan CS5...Vilket fall som helt, du får kör kommersiellt på din student och så har det varit under alla år som LR/PS har haft prenumeration.
Förstår inte vad man skall ha det till om man inte är flera användare som skall använda samma program samtidigt. Det räcker med en licens.Fick igår min tredje licens så nu kan jag köra PS på 6 datorer.
Nej men det är helt meningslöst att förbjuda ngt som inte går att kontrollera.
Förstår inte vad man skall ha det till om man inte är flera användare som skall använda samma program samtidigt. Det räcker med en licens.
Sedan CS5...
Det är det jag gör.Kan du svara på frågan istället?
Du påstod att de skulle bli nån sorts problem.
Hur menade du, vad menade du?
(Om du har invändningar mot att zosma vill ta reda på vilka regler som gäller så får du väl svara där och citera det inlägget istället för mitt.)
Du skrev MIN licens inte ngn annans eller har jag missat den texten.Det har redan nämnts, uppdragsgivarens regler. Plus att jag inte vill hålla på att logga ut och in hela tiden. Sen, varför ska jag lägga min licens på uppdragsgivarens maskiner? Slutligen, det är olika paket, där jag sitter nu har jag t ex hela sviten.
En sanning med modifikation. I vart fall CS4 fanns i två varianter, en billigare student och en lite dyrare education. Den senare fick användas kommersiellt och gick att uppgradera på vanligt sätt, men inte den förra.
Det är det jag gör.
Du ställer frågor i #185 om man får göra si eller så och vända o vrida på det tills du hittar ett problem.
Jag säger att det är bara o skaffa licensen o sen använda programmet.
Så länge som du har licensen att köra så kan Adobe aldrig kontrollera vem/vad/när/hur.
Alltså är förbud som inte går att kontrollera helt onödiga.
Det är det jag gör.
Du ställer frågor i #185 om man får göra si eller så och vända o vrida på det tills du hittar ett problem.
Jag säger att det är bara o skaffa licensen o sen använda programmet.
Så länge som du har licensen att köra så kan Adobe aldrig kontrollera vem/vad/när/hur.
Alltså är förbud som inte går att kontrollera helt onödiga.
Kan tyckas märkligt.Det där är ett mycket märkligt resonemang. Det är naturligtvis inte någon som lätt kan kontrollera om jag bryter mot licensregler eller helt använder ett program utan licens. Det gör det inte mindre olagligt.
Kan tyckas märkligt.
ATT man har en licens är väldigt enkelt att kontrollera.
Var/Vem/Hur/När licensen används går inte kontrollera.
Kan tyckas märkligt.
ATT man har en licens är väldigt enkelt att kontrollera.
Var/Vem/Hur/När licensen används går inte kontrollera.
Läs det som du vill.Så du menar att om ingen ser vad man gör är det ok? Licensreglerna gäller förstås oavsett huruvida de går att kontrollera eller inte.
Jag förstår precis, ni är inte ensamma.Jodå, jag har varit med om ett par revisioner. I ena fallet gick någon runt och kollade. I andra fallet blev IT-avdelningen ombedda installera något övervakningsprogram som vi fick ha igång några veckor.