Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax K20D vs Nikon/Canon/Sony

Produkter
(logga in för att koppla)

P_Bertilsson

Avslutat medlemskap
Efter att ha läst ett flertal inlägg om Pentax K20D fastnade mitt intresse för just denna kamera. Jag åkte igår till Media Markt för att köpa just denna kamera och den fanns givetvis inte i lager. Någon timme efter det att jag beställt kameran, ringer säljaren och säger att K20D inte längre går att beställa (hon skulle försöka ragga tag på en till mig, men var inte säker på att det skulle gå). Jag började då kika lite på Canon och Nikon men blev totalt förvirrad av vilken kamera som ligger närmast K20D i pris och prestanda.
Min fråga blir således, vilken kamera skulle ni ha köpt istället för en Pentax K20D? (Canon, Nikon, Sony, osv.)

/Peter

Edit: Kan tilläggas att jag var "smart" och tog beloppet på 30 månader, vilket gör att jag är "bunden" till inköp hos MM

Senast ändrad:
Canon 40D, ungefär samma prisklass och bättre på en del, sämre på annat. Nikon d90 är dyrare, men nyare och rätt vass också.

Annars finns K20 på lager hos tex Cyberphoto.se.

Edit: Kan tilläggas att jag var "smart" och tog beloppet på 30 månader, vilket gör att jag är "bunden" till inköp hos MM

Det köpet måste du ju kunna häva om det visar sig att MediaMarkt inte kan leverera det du beställt. Finns inte en sportslig chans satt de eller kreditgivaren kan tvinga dig till att genomföra köpet av en annan produkt än den du ingått affären med.

Det köpet måste du ju kunna häva om det visar sig att MediaMarkt inte kan leverera det du beställt. Finns inte en sportslig chans satt de eller kreditgivaren kan tvinga dig till att genomföra köpet av en annan produkt än den du ingått affären med.
Jag ser inte detta heller om omöjligt, men önskan att få en kamera snarast och den ekonomiska situationen efter semester går inte hand i hand. Detta gjorde att jag spg Media Markts erbjudande om 30 månaders kostnadsfri avbetalning som ett bra alternativ.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar