Kacela
Medlem
Jag står precis i startgroparna att köpa en digital systemkamera. Det jag söker är en kamera att "växa i", dvs en kamera som jag som helt grön klarar av och efterhand kan utveckla fotograferandet med. Jag söker en kamera att kunna behålla huset till och endast uppgradera med värre objektiv allteftersom jag utvecklas som fotograf. Jag vill kunna ta bra kort i ogynsamma miljöer, t.ex ridhus med dammig luft och tillhörande taskiga ljusförhållande.
Jag har kommit fram till att Cannon EOS 400D och Pentax K10D är de kameror jag väljer mellan, och nu vill jag gärna höra jämförelser med + och - dem emellan. Är den extra tusenlappen för pentaxen värd att lägga för att få ett tåligare hus? Objektiven - åtminstone initsialt - kommer kommer ju inte att vara skyddade på samma sätt.
Jag står som åsnan mellan 2 hötappar...
Jag har kommit fram till att Cannon EOS 400D och Pentax K10D är de kameror jag väljer mellan, och nu vill jag gärna höra jämförelser med + och - dem emellan. Är den extra tusenlappen för pentaxen värd att lägga för att få ett tåligare hus? Objektiven - åtminstone initsialt - kommer kommer ju inte att vara skyddade på samma sätt.
Jag står som åsnan mellan 2 hötappar...