Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur plastig är Canon EOS 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)
PMD skrev:
12 Mpixel och kontrastbaserad AF i Live View.

Wiiiii, ärligt talat så tycker jag det vore bra om xxD serien stannade på 10 megapixlar och fortsatte att förbättra bruset vid höga ISO istället.

xxxD serien har väl Canon inget val, utan måste haka på för att få sålt några kameror.

Ngt som gärna får komma på 50D är vridbar skärm.

Men ärligt talat hur bra fungerar kontrast af om man är nära makro med ett 100 2.8 tro?

Allemyr skrev:
Wiiiii, ärligt talat så tycker jag det vore bra om xxD serien stannade på 10 megapixlar och fortsatte att förbättra bruset vid höga ISO istället.

xxxD serien har väl Canon inget val, utan måste haka på för att få sålt några kameror.
Jag håller helt med. Jag tvivlar på att jag någonsin kommer att ha nytta av fler pixlar än cirka 10. Förmodligen skulle det duga bra med färre, men större.

Ngt som gärna får komma på 50D är vridbar skärm.
Jag tvivlar lite på att det kommer. Canon verkar ha bestämt att vridbara skärmar bara ska finnas på kompaktkameror, och då inte på high-end-kompakterna, utan på mellanklassmodellerna.

Men ärligt talat hur bra fungerar kontrast af om man är nära makro med ett 100 2.8 tro?
Skulle det fungera sämre då än annars, menar du?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar