quarc
Aktiv medlem
En orgie i stuprör. Hade du gamnacke efter båtresan? ;-))
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En orgie i stuprör. Hade du gamnacke efter båtresan? ;-))
Jag fotade lite familjeporträtt igår på Kungsholmen. De ville ha en urban känsla, så jag fotade dels ute på gatan, dels på deras stamhak il Caffé. Det här var första gången jag gjort något liknande, så det ska bli kul att se hur kopiorna blir. Än så länge är de nöjda i alla fall
(K-7 & DA 55mm f1.4)
Skitbra och annorlunda! Inspirerande!
passade på att köpa mig ett samyang 8mm för 1990 då cyberphoto har rea (slutar ikväll)
Jag har också funderat på att slå till på den gluggen, gillar du den?
Jag älskar den, jag hade dock lite problem att vänja mig vid den extrema bildvinkeln då jag har ett DA 35 Macro ltd som vidaste objektiv. (DA 35, DA*55, DA*50-135, Voigtlander 180).
Bildkvaliten håller topklass, även om det är svårt att mäta skärpa i ett fisheye ute i kanterna, Byggkvaliten är Super för den här prisklassen. Och brisen på AF märks inte då allt är i fokus nästan hur du än gör.
Har bara haft objektivet sedan i torsdags, men du kan se några bilder ifrån helgens utflykter här
http://www.flickr.com/photos/29224192@N04/ alla bilder ner till den som heter Test är ifrån samyanget.
Jag kommer garanterat att köpa mer av samyang, 14mm nästa tror jag, eller så 35/1.4