Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Passepartouter?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Lajka

Medlem
Hej hej! Vart i hela friden hittar man någon som kan beskära Passepartouter i sån storlek man vill ha?Gärna runt Jönköping och i vanlig butik så man kan besöka dem ... har lite bråttom och trodde inte dte skulle va så svårt att hitta...
 
Varför inte prova själv?
Det är inte så svårt. Det enda man behöver är en passepartutskärare och en någorlunda tung stållinjal, kostar tillsammans ca 350-400 kr.
 
Har ni Hornbach i Jönköping så kolla där, i Göteborg har de i allafall tillskärning i butik.

Annars testa gärna själv, en 40x30 cm passepartout inklusive bakstycke kostar 15 - 30 kr i materialkostnad, så du tjänar snabbt in skäraren. (dessutom är det kul och lärorikt).
 
Clas Ohlson har en passepartout-skärare (jag hoppas att dom har den kvar) om man vill skära själv.
 
För några år sedan när jag bodde i Jönköping och hade en utställning på gång så hittade jag en ramaffär som var hjälpsamma med passepartout-utskärning... Men var de fanns och vad de hette har jag glömt. Någonstans mitt i stan vill jag minnas. Kanske på Öster.
=)
 
Vid tändstiksområdet finns en firma som heter Träman som gör sådant.Annars får du gå med i Huskvarna Fotoklupp,dom har en proffsskärare.
 
I Jönköping finns säkert någon Konst- och ramaffär som kan hjälpa dig med det. I Växjö finns minst två i alla fall. Och så farligt dyrt är det inte heller om man inte ska ha stora mängder av fotografier i passepartout-ram.
 
Lajka skrev:
Hej hej! Vart i hela friden hittar man någon som kan beskära Passepartouter i sån storlek man vill ha?Gärna runt Jönköping och i vanlig butik så man kan besöka dem ... har lite bråttom och trodde inte dte skulle va så svårt att hitta...

Westers Artistmatrial vid Sofia kyrkan, stort sortiment, trevliga och bra priser... gör inte passepartouter alla dagar i veckan dock..

Sedan så ligger det en ramfirma jag inte minns namnet på bredvid Vasas Påtår mitt emot Katarine Kyrka.

Slutligen så har du Trämans Konstlist nere på tändsticksområdet.... om du tänker dig på baksidan av Sveas, mellan Tändsticksmuseet och kåren.

och så naturligtvis Gallerix, A6 Center och Smedjegatan.

Lycka till...
/b
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.