Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Oseriös handlare

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, det är helt otroligt.
Jag tittade lite på www.prisjakt.nu och i deras forum kan man läsa att braskens tänker polisanmäla dem också.
Snacka om att vara desperat, och om att ha dålig verklighetsuppfattning.
 
"Bäst" är iallafall att killen från Braskens vill godkänna alla som namnger deras butik på internet.

*garv*
Var KOMMER han ifrån? Jupiters borttappade måne?
 
Ja ja...

Tycker mest att "Poopster" - den som skrivit den ursprungliga spyan om Braskens - verkar lindrigt sagt omogen. Förefaller ställa högre krav på sin omgivning än på sig själv.

Söker man efter andra rescensioner om Braskens får man en mer nyanserad bild...

Beställde ett antal DVD-RAM-skivor från dem härförleden. Fick snabb och korrekt respons och dito leverans. Inte ett komma fel. Fast då hattade jag ju inte fram och tillbaka, velade runt eller ens var oförskämd...

Braskens kan jag gärna tänka mig igen. Poopster? Ja, vad säger man? Get a life...
 
Re: Ja ja...

Loj skrev:
Tycker mest att "Poopster" - den som skrivit den ursprungliga spyan om Braskens - verkar lindrigt sagt omogen. Förefaller ställa högre krav på sin omgivning än på sig själv.
Där kan jag inte riktigt hålla med dig.
Måhända att han var en strulig kund, men det tycker jag är orelevant i sammanhanget. Det som som jag tycker är skrämmande är att VD:n skickar hotbrev till en person som skrivit en saklig recension i en recensionssite, samt att de själva går in med fejkat användarnamn och ger sig lysande recensioner.
 
Vi i Sverige har ju blivit lite bortskämda med att bli vänligt bemötta även när saker och ting inte flyter perfekt, så om man kräver sådan omtanke borde man handla någon annanstans.

Det här med att kunden alltid har rätt är givetvis butiker/tjänsters eget ansvar att efterleva, men om man vill ha kunder i dagens Sverige så är det fortfarande bästa vägen. Att försöka fejka sig till det går aldrig i längden.
 
Re: Re: Ja ja...

f 5.6 skrev:
Där kan jag inte riktigt hålla med dig.
Måhända att han var en strulig kund, men det tycker jag är orelevant i sammanhanget. Det som som jag tycker är skrämmande är att VD:n skickar hotbrev till en person som skrivit en saklig recension i en recensionssite, samt att de själva går in med fejkat användarnamn och ger sig lysande recensioner.

Jag respekterar självklart era åsikter, men jag kan inte hjälpa att jag får ett mycket ringa förtroende för Poopster.

Söker man på pricerunner.se så får Braskens snittbetyget 4.2 av 5; runt 50 kunder (vill jag minnas, det var i eftermiddag jag kollade) hade rescenserat firman. Det är ett relativt gott betyg och jag kan bara dra slutsatsen att Poopster haft sagolik otur (vilket jag egentligen inte tror) eller så har han(?) vinklat storyn.

Om det är så att Braskens VD skickar hotbrev och rescenserar sin egen firma är det osnyggt, men jag är personligen inte övertygad om att så har skett. Men det är min tolkning av det hela. Jag respekterar om du och andra gär annan bedömning.

Fast vad eventuella hotbrev gäller, så bör ju det polisanmälas. Då lär det ju komma fram vad som egentligen har skett... (Om polisen händelsevis skulle ha resurser att titta på det...)

mvh Janne
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.