Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Om ekvivalens hos optik för olika format

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker personligen så är en X1D alldeles för stor och kumpig för mina egna behov.

(Var dock inte riktigt med på relevansen för ekvivalensfrågan?)

Nja.. det var ett antal inlägg den 14-2 där Lennart svarade på mitt äldre inlägg från 24-12, och när man läser så där mitt i diskussioner så kommer det liksom bara med lite mera, ekvivalens frågorna är ständigt aktuella, och så kommer MF-kamerorna med på ett hörn också.

Nja.. det var ett antal inlägg den 14-2 där Lennart svarade på mitt äldre inlägg från 24-12, och när man läser så där mitt i diskussioner så kommer det liksom bara med lite mera, ekvivalens frågorna är ständigt aktuella, och så kommer MF-kamerorna med på ett hörn också.

Absolut. Jag tycker det är en kul och intressant utveckling.

Även om det största sensorformatet jag själv har är FF/småbild, så är det ju inget som säger att det på något sätt är optimalt och räcker till i alla sammanhang.

Tycker att Hasselblad och Fuji kommit med bra alternativ för de som behöver något lite bättre än vad småbild kan erbjuda.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar