PMD
Aktiv medlem
Det kommer den nog att göra. Jag gissar på ett pris runt 15000:-Stefan_BOJ skrev:
Tror att priset kommer bli avgörande. Den får inte kosta mer än vad canon 40d gör i sverige.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det kommer den nog att göra. Jag gissar på ett pris runt 15000:-Stefan_BOJ skrev:
Tror att priset kommer bli avgörande. Den får inte kosta mer än vad canon 40d gör i sverige.
Japp det tror jag också, dvs att den lär kosta mer än en 40D. Den konkurrerar väl inte heller med Canon 40D eller Nikon D300. Jag tror mer att Olympus står och faller med hur många som är intresserade av att använda sig av deras mycket lockande objektivutbud. Maken till ljusstarka och välbyggda gluggar får man leta efter. det fina med E3 är att det nu finns ett värdigt hus att sätta de på. Sen känns inte E3 revolutionerande, dock mycket kompetent. Den vikbara skärmen med Live view af är iofs en otroligt användbar funktion, gatu och macrofotografens dröm. Känner att jag plötsligt blev lite sugen själv.PMD skrev:
Det kommer den nog att göra. Jag gissar på ett pris runt 15000:-
paul innergård skrev:
Japp det tror jag också, dvs att den lär kosta mer än en 40D. Den konkurrerar väl inte heller med Canon 40D eller Nikon D300. Jag tror mer att Olympus står och faller med hur många som är intresserade av att använda sig av deras mycket lockande objektivutbud. Maken till ljusstarka och välbyggda gluggar får man leta efter. det fina med E3 är att det nu finns ett värdigt hus att sätta de på. Sen känns inte E3 revolutionerande, dock mycket kompetent. Den vikbara skärmen med Live view af är iofs en otroligt användbar funktion, gatu och macrofotografens dröm. Känner att jag plötsligt blev lite sugen själv.
Jag tror du missförstod mig en smula. Jag anser att E3 ligger ett segment över 40D 0ch D300, de är inte i närheten av den byggkvalitet som E3 står för. Men jag tror inte att det är själva huset som lockar över en eventuell omvändare utan Olympus styrka ligger i den fina line up av professionella objektiv de förfogar över. Alltså tror jag sällan att valet står mellan en D300 eller en E3 utan snarare Olympus gluggar eller Nikons gluggar. Objektivmässigt står Olympus väldigt starkt i mina ögon, dreglar mer över deras objektiv än ex Canons eller Nikons.Stefan_BOJ skrev:
Klart den konkurrerar med 40d - d300. Absolut att olympusen är i samma klass... Och sedan gluggarna på det..! Canons kitgluggar är ju inte direkt kända för att vara välbyggda.
Priset kommer bli avgörande.
E3 är inte revolutionerande. Men var 40d det? Nej! D300? Knappast.
Olympusen ligger i samma sigment som de båda SLR:erna du nämt. Och där kommer den kunna hävda sig bra.
Mvh
Stefan
arneri skrev:
Vilken monsterglugg är det som syns i slutet av filmen? Är det 14-35/2 som är sååå enorm?
Nån som vet vad är för musik? Specialskriven för videon?
MichaelAlster skrev:
oj, det kan det nog inte vara, jag skulle chansa på nýa 50-200'an med EX-20
arneri skrev:
Vilken monsterglugg är det som syns i slutet av filmen? Är det 14-35/2 som är sååå enorm?
Jag skulle gissa att med nuvarande koreanskt inflytande i product marketing hos Olympus Imaging, (inlånad korean efter hans tidigare framgångar i hemlandet med just konsumentsegmentet), samt med denna Wiki-träff med Google, så kanske det är den koreanska artisten Boa Kwon? Men det är bara en gissning.PMD skrev:
Nån som vet vad är för musik? Specialskriven för videon?
seb80 skrev:
Varför har vi inte hört eller sett något om den nya trådlösa blixtarna? Är ju grymt sugen på att se vad de kostar och när de blir tillgängliga. Det borde ju gå att få tag på dom senast när E-3 blir tillgänglig tycker jag.
Sen får vi se när, eller om det blir en ny E-3, det ska ju finansieras också Tycker det verkar som att det är en väldigt kompetent kamera iaf.