MichaelAlster
Aktiv medlem
http://www.kamerabild.se/ArticlePages/200710/17/20071017135222_ADF362/20071017135222_ADF362.dbp.asp
Tyvärr står det ej något om pris,
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
grymmt kul, men på e-410 o 300-800'an så är det juh ingen kamera, bar aett objektivlock ;Du66lan skrev:
Wow vad kul man kan ha med en objektiv-/kamerasimluator:
http://www.four-thirds.org/en/products/matching/index.html
Testa kombon E-410 och Sigma 300-800mm
MichaelAlster skrev:
http://www.kamerabild.se/ArticlePages/200710/17/20071017135222_ADF362/20071017135222_ADF362.dbp.asp
arneri skrev:
Jodå, 5300 sek för den stora och 2400 sek för den lilla.
Det finns alltid något undantag, t.ex. det lilla makrot ZD 35mm/F3.5 Macro, som både är kompakt och billigt.arneri skrev:
Vilken monsterglugg är det som syns i slutet av filmen? Är det 14-35/2 som är sååå enorm?
Nä, kompakt blir det inte förräns de mindre bildvinklarna nås, typ över 200 mm och där är det dyrt, även med Olympus.
arneri skrev:
Jag går fortfarande och sneglar på en D300+ 85/1.8. E-3 har fina datan, men de objektiv jag vill ha kommer aldrig, dvs fasta brännvidder i lätt vidvinkel-kort tele.
FL-50R levereras med alla de nya tillbehören, FL-36R däremot enbart med FLST-1 Blixthållaren.seb80 skrev:
Varför har vi inte hört eller sett något om den nya trådlösa blixtarna? Är ju grymt sugen på att se vad de kostar och när de blir tillgängliga. Det borde ju gå att få tag på dom senast när E-3 blir tillgänglig tycker jag.
Jag brukar kolla på Olympus koreanska sidor eftersom de verkar vara riktigt alerta med att lägga ut ny information, samt har ett utförligare bildinnehåll. Tyvärr blir då sidorna sega att ladda. Google Translate funkar sisådär med översättningarna från koreanska till engelska.Erik Arnström (arneri) skrev:
Det står 100-400 på objektivet. Är det riktigt eller är det någon som har redigerat bilden?
En D300+ 85/1.8 låter som ett omaka par, dyrt hus och relativt billig glugg, men ändå en klassisk bännvidd från tiden med 135-film.Erik Arnström (arneri) skrev:
Jag går fortfarande och sneglar på en D300+ 85/1.8. E-3 har fina datan, men de objektiv jag vill ha kommer aldrig, dvs fasta brännvidder i lätt vidvinkel-kort tele.
Sundvisson skrev:
En D300+ 85/1.8 låter som ett omaka par, dyrt hus och relativt billig glugg, men ändå en klassisk bännvidd från tiden med 135-film.
Jag blev mycket förtjust i OM-systemet när det kom och hade både en OM-1 och en OM-2 (2:an har jag kvar), men jag blev lite besviken i slutet av 1980-talet på Olympus halvhjärtade försök med autofokus med sin OM-707. Sen la de ju ner AF för ESR helt rätt snart.TI Sundvisson (Sundvisson) citerade:
"[...] As they had to march to Olympus’ tune with the OM-1, they found themselves threatened with a piece of ‘revisited history’ but this time around it’s probably a little more serious."
" There are a few important areas of Four-Thirds that threatens Olympus’ chief rivals. Of course depending on who you talk to, that might not even be the case at all. However from a historical point of view, Olympus has long been an irritating thorn to the key players in the market and there’s no sign that this will abate."
Bara 475g tyngre och 10 000 kr MERarneri skrev:
70-200/2.8 är stort, men ruskigt bra. Lite dyrare och tyngre än Olympus 50-200.
Nikon har inget 50/2. Zeiss gör däremot ett för Nikon som kostar dubbelt mot Olympus och väger 230g mer. Och som dessutom också är makro, men inte väderskyddat.
Jag gillar inte att Olympus skall ha makro i nästan alla objektiv. 50/2.0 må vara mångsidig, men ack så stort mot konkurrentens 50/2.0