Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus E-3

Har bestilt et org. hos cyberphoto, ellers bruger jeg Varta AA 15 min. charge & go 2000mAh i min flash og de virker fint og kan sikker også bruges til E-3 som backup.
 
batterigrepp

batterigreppet skickats från solna idag ryggsäcken lite försenad lev efter nyår enl svenska olympus.
 
Re: Re: batterigrepp (HLD-4)

Sundvisson skrev:
Det stämmer, det kom ett avi från posten idag.
...stämmer, batterigreppet sitter numera på kameran. Härlig känsla men en rejäl klump på 1,8kg med två batterier, E-3 och 12-60...

Kommer nog oftast att köra utan greppet.
 
Testade greppet med nyladdade AA-batterier:
kameran startar fast det funkar inte att ta en enda bild.

Läste att Oly ska komma ut med en firmware-uppdatering för bl a detta i mitten av januari.
 
Svensk manual till E-3 kom som ett brev på posten

Nu har det även kommit ett brev från Cyberphoto med den saknade 164-sidiga svenska manualen till E-3'an.

Däremot så erhöll jag aldrig någon DVD, "Extensive user's guide on DVD", vilken iofs. var utlovad på ytterkartongen till kamera/objektiv-kitet.
 
Manual

Fick ochså min manual men ingen dvd "synd" undrar om det går att få tag i den någonstans?.
Fick ochså batterigreppet idag det känns fint på kameran underbart handgrepp och kanon vid fotografering i högformat har dock en fråga i den medföljande batterihållaren går det att köra vanliga AA torrbatterier det vore ju bra som en extra reserv??
 
Re: Manual

janulr skrev:
Fick ochså batterigreppet idag det känns fint på kameran underbart handgrepp och kanon vid fotografering i högformat har dock en fråga i den medföljande batterihållaren går det att köra vanliga AA torrbatterier det vore ju bra som en extra reserv??
Ja det ska funka med både vanliga AA och uppladdningsbara men för tillfället verkar firmwaren i E-3 ställa till det så att inga funkar.
 
Hej!

Jag fick E-3-manualen från Cyberphoto igår, men när paketet med huset och objektivet och batterigreppet kommer verkar ingen att veta säkert. Frågade en person från Olympus häromdagen, och fick beskedet att "vi försöker att få ut dem före nyår". Bollen ligger hos Olympus, eftersom det är de som sätter ihop paketen - det är inte återförsäljarna som gör det.

När det gäller internetsäljarna har jag för övrigt utomordentligt bra erfarenheter av Cyberphoto, och också av Scandinavian Photo. Det gäller bäde leveranser och kundservice.

/Per
 
Re: Svensk manual till E-3 kom som ett brev på posten

Sundvisson skrev:
Nu har det även kommit ett brev från Cyberphoto med den saknade 164-sidiga svenska manualen till E-3'an.

Däremot så erhöll jag aldrig någon DVD, "Extensive user's guide on DVD", vilken iofs. var utlovad på ytterkartongen till kamera/objektiv-kitet.

Desamma her med DVD, men min onkel fik en med hans så det er bare og ringe til Olympus og få sent en..
 
Jag förbryllas av blixtexpkomp + normal expkomp-inställningen (se bild).

Vad skiljer om den är på eller av?
Jag vill kunna välja förhållandet mellan blixt och omgivningsljus men även kunna totalt sett öka exponeringen av en bild.

Hur göra och hur ställa in?
 

Bilagor

  • snap_2007-12-23_17-57-20.png
    snap_2007-12-23_17-57-20.png
    3 KB · Visningar: 420
Jag funderar på att köpa en E3 men skulle gärna vilja veta lite mer om vad ni tycker om den. Jag har läst mycket recensioner men skulle vilja veta vad ni här på fotosidan tycker om den.

Vad är positivt/negativt? Uppfyller den era förväntningar (och vad hade ni för förväntningar)?

Bilder uppskattas också!!
 
Någon som har registrerat sig på Olympus Elite Club, på Olympus Americas hemsida?
http://www.olympusamerica.com/e3/elite.asp

Jag försöker att göra det med man kan bara välja länder som finns i Amerika, dvs inte Sverige. Logiskt kanske men jag trodde att man skulle kunna registrera sig oavsett vilket land man bor i.
 
E-System ryggsäck

Visst tål E-3'an en hel del, som t.ex. både snö och kyla, baserat på erfarenheterna under jul- och nyår.
Men jag väntar ändå på den utlovade "E-System ryggsäcken". Undrar när den kommer att skickas ut?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.