Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus Camedia C-4000 Zoom

Produkter
(logga in för att koppla)

Smajly

Aktiv medlem
Hejsan.

Undrar om det är någon som har erfarenheter av denna digitalkamera: Olympus Camedia C-4000 Zoom.

Skulle vilja veta lite mer om den, t.ex. slutartider, fokusen, bildkvalite mm.mm.

Mvh
Smajly

Efter ca 4 dagar

Jag har haft min nya Olympus c4000 zoom i 4 dagar nu. Har inte laddat upp nån bild från kameran här ännu. Men efter att ha använt en liten olympus c-860 i två år så är jag helt betagen. Nu är ju jag verkligen en amatör och kan egentligen ingenting om mer avancerade saker. Men till och med jag har fått till riktigt bra bilder under dom här dagarna. kameran är väldigt bra i supermakro läget och ger både bra skärpedjup men framför allt så är den ju helt fantastisk vad gäller färgerna.
Jag ska se omm jag kan ladda upp en blid från kameran senare i veckan. den jag har nu är tagen med den lilla jag hade tidigare.

Menyerna på c4000 tar lite tid att lära sig att navigera och den drar mycket batterier.

jag har haft ett gäng olika Olympus Camedia 2000, 2020, 3000, 720 och en sån där med lucka som man drar bort, hette den 900 månne? nåväl, samtliga har bara varit positiva erfarenheter. De flesta bilderna blev både skarpa och återgivna med fina (naturtrogna) färger utan någon större ansträngning. På den tiden var det dock mest automatläge som gällde, men i efterhand har jag förstått att åtminstone 3000 o uppåt har det mesta manuellt inställbart också. Vill du ha en enkel o lättskött kamera som ger bra bilder har du nog hittat rätt. my300 är också en intressant variant då den är vattenskyddad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar