ANNONS
Annons

<Officiell A700-tråd> SONY A700 lanserad!

Produkter
(logga in för att koppla)
Fribbe skrev:
De verkar vara lite snurriga på Sony. Info läggs upp och tas snabbt bort på olika ländernas officiella Sony-siter. Jag fattar ingenting...
De gör väl så för att fotonördar som oss ska spekulera om vilken fakta som stämmer med mera...gratis marknadsföring för dom. ^^

Fabian Fogelberg skrev:
Det är nog det de vill få oss att tro. Tror inte att Sony råkar lägga ut sådan viktig info. Att läcka informatiom tycker jag verkar vara en välanvänd strategi inom fotobranchen...

men isåfall borde de ha läckt info under nikon och canon lanseringarna för att störa dem ...

nu några enstaka timmar innan deras lansering få upp flashsiterna ... nej .. det är inte rationellt.

Fabian Fogelberg skrev:
3 inch LCD screen (with 921,000 pixels)"

Lite snabbt räknat om förhållandet på LCD-skärmen är 2:3 så blir skärmen på ungefär 1175X783 pixlar, låter bra! =)
Inte riktigt. Eftersom de brukar räkna varje grundfärg (RGB) i varje bildpunkt som enskild pixel blir det i verkligheten ca 679x452 bildpunker (pixlar). :)

Senast ändrad:
Fribbe skrev:
De verkar vara lite snurriga på Sony. Info läggs upp och tas snabbt bort på olika ländernas officiella Sony-siter. Jag fattar ingenting...

Nja det är nog så att webb-administratörerna på sonys olika lokala siter testar att allt funkar som det skall inför dagens släpp.

Fast å andra sidan skapar den här katt-och-råtta leken ett otroligt intresse för oss att sitta och söka informationen om Sonys nya istället för att fundera på om det är en D300 vi behöver.

Specar i all ära men det jag väntar på är jämförelser mellan A700, D300 och 40D.

Sen bestämmer i alla fall jag mig för vilken som blir min nästa kamera. Som tur är har jag inte en massa optik eller andra tillbehör som gör att jag känner någon direkt ånger för att eventuellt byta från KonicaMinolta till någon av de två stora men jag stannar gärna kvar i Sony-träsket. Klarar mig bra utan både LiveView och den lite högre bildhastigheten men självklart är båda trevliga att ha om man får dem för samma pris.

Magnus Bergh: "Verkar som dpreview.com har gått ner pga lite för hög belastning..."

Haha, där har vi något som är sjukt... finns det så många fotogalningar och kamera-sexuella?! :D

I vilket fall som helst är det ju kul att de släpper en ny kamera :)

Jag gillar designen, känns lite retro? (eller har jag missupfattat det ordets innebörd?)
Jag gillar lite kantigare former.. Fatta att jag föll för proffshuset som visades på en mssa bilder från (PMA?) den där mässan någonstans för ett tag sen..

Dock väntar jag fortfarandé på att någon tillverkare ska lägga till i specifikationen:

"New "Dynamor"-CMOS sensor with extreme dynamic range!"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar