Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

<Officiell 1Ds MkIII-tråd> EOS 1Ds Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
I de bilder som presenteras kan du se att detaljupplösningen är mkt bra hos Canon, beroende på var i bilden du rör dig.
Varför objektivet är nerbländat till 11 är en gåta, 5,6-8 hade räckt för Canonen pga difraktion
Mikael

Senast ändrad:
Janne H skrev:
Någon som kommer att köpa en?
Jag beställde en 1Ds3 i fredags. Valde Fotokungen. Dels för priset (71' kr inkl moms) men också för att de faktiskt har en butik och dessutom kunnig personal. Fotokungen är för övrigt en av Canons större återförsäljare så de brukar vara bland de första att få leverans.
U

Jag köper en i Bangkok i Januari. Där kostar den ungefär 50k kronor.
För samma pris som i Sverige får man både en 1Dsmk3 och en 1Dmk3 :)

Förstår inte riktigt vad du menar, jag betalar 56000:- kronor för en 1dsmk3 i Sverige.
Jag undrar även om någon vet något om prisbilden i Sydamerika eftersom jag är där en månad.
Vad har Mamiya med saken att göra?
Mikael

macrobild skrev:
56K i Sverige, och inget strul med Canon/garanti om kameran har samma symtom som lillebror vad det gäller AF

56k inklusive moms kan man inte få den för här.
Och det är inget strul med garantin när den är köpt i Bangkok. Speciellt inte om man bor där :) Mycket bättre service än Canon här hemma.
Annars så har jag lämnat in kameror hos Canon CPS här hemma tidigare utan att betala något.....

macrobild skrev:
Förstår inte riktigt vad du menar, jag betalar 56000:- kronor för en 1dsmk3 i Sverige.
Jag undrar även om någon vet något om prisbilden i Sydamerika eftersom jag är där en månad.
Vad har Mamiya med saken att göra?
Mikael

Sydamerika är dyrt jämfört med USA eller S.O. Asien som det stått priser från här tidigare

Eftersom jag inte har någon erfarenhet av exv Argentina och priserna där vad det gäller Canon 1dsmk3 så var min fråga om det kunde vara lönt att köpa en där.Asien och USA känner jag väl till.
Priset i Sverige är för mig är ca 56000:-
Jag har inte sett att någon har skrivit någonting om priser i Sydamerika vad det gäller kameror

Antagligen för att ingen köper grejorna där när de reser dit. Priserna är inte bra nog för det.
Om du ser på B&H websajt så har de t.o.m. en speciell sajt för Brasilien på Portugisiska för att så många Brasilianare köper från USA.

Lars Johnsson skrev:
Antagligen för att ingen köper grejorna där när de reser dit. Priserna är inte bra nog för det.
Om du ser på B&H websajt så har de t.o.m. en speciell sajt för Brasilien på Portugisiska för att så många Brasilianare köper från USA.

Tack för det
Mikael

macrobild skrev:
Kameran håller ihop väl i 1600iso, skilnaden mot 200iso ses och är tydlig i finare strukturer.
Börjar bli allt mer imponerad av Canon 1dsmk3.

Mikael

Hej

Ursäkta Mikael att jag inte riktigt har hängt med i alla inläggen, men är lite nyfiken, skall du skaffa en 1Ds MarkIII eller kanske Nikon D3 eller annat?

Jag har för mig att du skulle göra lite jämförelser mellan de nya kamerorna, har du några nya uppdateringar att dela med dig.

Mvh

Omar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar