ANNONS
Annons

Objektiv till OM-D

Produkter
(logga in för att koppla)
Synd bara att Pana 20/1,7 är så långsam.
typ som nästan en halvsekunds fördröjning från avtryck till bild + att den inte hittar fokus så bra i svagt ljus.

Funderar på Oly 25/1,8 som komplement till Pana 20/1,7 när jag behöver snabbare AF. Panan lär dock på stanna i min ägo då den är grym när man inte har bråttom. ;)

Jag tror inte det stämmer Olympus har tidigare sagt senare delen av 2014.

"The first interchangeable lens of this series, the M.ZUIKO DIGITAL ED 12-40mm 1:2.8 PRO is already available while its successor, the M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm 1:2.8 PRO, is scheduled to go on sale in the second half of 2014"

Japp, monstruös. Inget jag skulle hänga på EM5:an i alla fall. Å andra sidan kan man ju tänka sig hur motsvarande glugg till FF måste se ut. ;)

Njae, ägde olika varianter av 70-200/2,8 telen när jag körde med FF men ingen av dem användes i princip - orkade aldrig släpa med mig dem. Samma sak skulle det bli med denna. Nej, 75/1,8 är nog den fetaste gluggen jag kommer att hänga på kameran även framöver.

Sitter snarare och försöker övertyga mig själv att inte köpa en Sony A7 för där blir det ju också fetare gluggar än till m4/3 och så är jag på ruta 1 igen med en utrustning jag inte använder. I-landsproblem, jag vet. ;)

hehe, ägde den här Olympus 50-200/2.8, den var rätt stor, men å andra sidan dubbla brännvidden mot en motsvarande fullformat som var ännu större. Så.... allt är ju relativt :) jag tycker nog jag vill ha små smidiga gluggar nu, bortskämd med XZ1'an som har upp till 112/1.8 i fickformat.

Jo, det är de små härliga gluggarna till m4/3 som är tjusningen. Senaste resan i höstas hade jag bara med mig kameran, 14/2,5, 20/1,7 och 45/1,8. Litet, lätt och smidigt med bra kvalitet på bilderna. Bara garvade när jag tänkte tillbaka på de resor jag hade med d700 och en arsenal av objektiv som aldrig kom till användning. ;)

Ska man vara kinkig motsvarar 40-150/2,8 ungefär 80-300/5,6 med en FF-kamera vad gäller skärpedjup och ljusinläpp, och då är Canons 70-300 L ett rätt bra alternativ. Fördelen med den mindre sensorn minskar tyvärr snabbt när brännvidden ökar tycker jag.

Ska tillägga att jag har ingen av kamerorna eller objektiven, så jag skriver ur helt teoretisk synvinkel :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar