Annons

Alpha 550 - vilket vardags-objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Var får man tag i vertikalgrepp... ingen verkar ju ha börjat sälja det än!

Hehe, ok, jag kanske inte var 100% sanningsenlig, fast det var enklare att skriva så än en lång förklaring.

Alltså, jag köpte kameran på Rajala Pro Shop och ville också ha ett vertikalgrepp, men tyvärr så "hade dom inte det hemma", utan jag får komma in efter nyår. Fick intrycket att det inte var ett problem och räknade med att hämta det idag eller imorgon, men det kanske inte är så enkelt då.
 
Jag har nu beställt ett vertikalgrepp + 2 batterier för ca 650:-
Vi får se på kvaliteten när det kommer!Billiugt var det iallafall
 
Vart tar batteriluckan på kamerahuset vägen då man använder batterigrepp? Går den in i batterigreppet eller vad??

Jag har aldrig någonsin sett hur sådant funkar.... Har inte ens tänkt på saken föränn nu...
 
100 2,8 macro

Tjena,

Det där med macro och manuellt stämmer ju, om man använder det till macro :)

Jag har länge gått och funderat på ett 135 1,8 för porträtt, men det har varit för dyrt än så länge. Har börjat köra en del porträtt nu och har mest kört 50 1,4 vilket blivit bra på 5,6 och uppåt. HAr haft ett 100 2,8 macro rätt länge men AF på min gamla D7D så var det inte till att tänka på att använda till något annat än just macro, och då manuellt...
Nu gick jag och köpte en A700 för ett tag sedan och fick då för mig att testa det för porträtt. Med "fokuslimitern" (svenska och engelska i samma ord - visst e det fantastiskt) påslagen så blir AF faktiskt helt ok. Har testat det för porträtt nu - 50 1,4 kan slänga sig i väggen när det gäller skärpa. Helt sjukt bra resultat.
Vad vill jag ha sagt då? - jag vet inte riktigt, men även om makroobjektiv är slöa så har i alla fall jag upptäckt att de går att använda AF även på dem... (men som sagt - inte till macro då)

Mvh
Björn
 
Kanske egen tråd för detta, men...

Är det någon som handlat därifrån? (och fått grejjerna)

Är beredd att lägga en order på 150$ just nu...
 
Nej.. första gången jag handlar där men dom har ju fått bra omdömmen på nätet .
Tänk på att ev. tillkommmer moms på priset när den passerar tullen i Sverige.
 
Hej

Fick idag mitt vertikalgrepp till a550 från Kina!!! :)
Funkar klockrent, Bra köp!!!

680:- för greppet och två batterier!
 
Sätt dit Sonylogga så ser det väl snudd ut som ett Sonygrepp??

jag har inte nån bild på ett orginal A550 grepp iofs.. Men ur minnet så ser det väl klart lika ut..?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.