Annons

Nytt objektiv - Kvällsfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

Manreet

Medlem
Hej!

Jag har ett väldigt stort intresse för kvällsfotografering men har inte direkt ett bra objektiv för det. Med kvällsfotografering menar jag inte stjärnhimmel osv, mer åt stadsfotografering, solnedgång etc. Min kamera är en Canon 7D och är väldigt osäker på vilket objektiv jag ska satsa på. Förslag? Jag har ett riktigt bra stativ och tänkte även köpa en fjärrutlösare.

Min budget ligger på max 3000 kr.

Tack på förhand :)
 
Köp en beg. Sigma 18-50/2.8
Räcker och blir över till det du vill ha det till. Kostar ca 2500 kr beg och det priset har varat i flera år. Så du lär inte förlora mkt när du väl säljer den igen.



/Stefan R. Nilsson
 
Hej!

Jag har ett väldigt stort intresse för kvällsfotografering men har inte direkt ett bra objektiv för det. Med kvällsfotografering menar jag inte stjärnhimmel osv, mer åt stadsfotografering, solnedgång etc. Min kamera är en Canon 7D och är väldigt osäker på vilket objektiv jag ska satsa på. Förslag? Jag har ett riktigt bra stativ och tänkte även köpa en fjärrutlösare.

Min budget ligger på max 3000 kr.

Tack på förhand :)

Har du ett kitobjektiv 18-55? Fungerar utomförträffligt för detta ändamål. Ljusstyrka 2,8 är förmodligen inget du behöver om du ändå tänker köra på stativ. Men vill du handla så är Sigmat ett bra val.
 
Har ett Sigma precis som det ovan och det funkar alldeles utmärkt men jag lever även i tron att det mesta fungerar, kanske tom kitobjektivet 18-55.

Du klarar dig utan fjärrutlösare, har också en 7D och ställer den på 2sek fördröjning för att få bort eventuella skakningar och har stabiliseringen avstängd på objektivet.

Hur du vill göra fokuseringen är kanske en smaksak men jag kör manuell och ställer den på "oändlig" (i brist på bättre ord).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.