Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nytt objektiv eller ny kamera?
- Trådstartare Taka
- Start datum
keckax
Aktiv medlem
Re: Du har ju en fin kamera
Helt klart! Jag äger (pga min prylhysteri) både D70 och D200. Faktum är att det inte ger mej bättre bilder med 10mp-D200, än 6mp-D70:n vid A4-utskrifter. Handhavandet och känslan är saker jag å andra sidan "älskar" med min D200!
D200:n tillgodoser mitt ego snarare än mina behov! (Nu var jag väl ärlig?)
Till saken bör nämnas att jag har mycket att lära i fråga om tex efterarbete mm. Kanske jag lär mej utnyttja min D200:s lilla övertag så småningom. Ett övertag som dock är marginellt.
Köp en fin glugg för pengarna!
/K
Brasknarr skrev:
Det är väl inget fel på D50!?
Köp ett dyrt och fint objektiv istället. Eller två... Eller en blixt!
Helt klart! Jag äger (pga min prylhysteri) både D70 och D200. Faktum är att det inte ger mej bättre bilder med 10mp-D200, än 6mp-D70:n vid A4-utskrifter. Handhavandet och känslan är saker jag å andra sidan "älskar" med min D200!
D200:n tillgodoser mitt ego snarare än mina behov! (Nu var jag väl ärlig?)
Till saken bör nämnas att jag har mycket att lära i fråga om tex efterarbete mm. Kanske jag lär mej utnyttja min D200:s lilla övertag så småningom. Ett övertag som dock är marginellt.
Köp en fin glugg för pengarna!
/K
keckax
Aktiv medlem
Taka skrev:
Inget fel på D50!
Men ha begäret börjar ta över tyvärr!
Iofs har jag ju råd med både K100D och ett objektiv!
Trots vad jag rekommenderar så förstår jag dej fullt ut. Nya prylar är kul!!!
/K
HenrikHansen
Aktiv medlem
Taka skrev:
Är D50 tillräckligt bra för att få bilder publicerade? Tänkte mest på om man råkar ta någon nyhetsbild som ingen annan hinner ta!
D50 är tillräckligt bra för att ta världens bästa bilder.
Investera istället i en blixt eller ett bra objektiv. Kameran ÄR bra. Kitobjektiv och inbyggd blixt är dåliga.
Sushan
Avslutat medlemskap
Själv har jag en Pentax K10D på önskelistan, men det lär nog dröja lääääänge innan jag kan köpa en - tyvärr. *snyft* Men jag har köpt en analog Pentax Z-1 istället och det är inte dumt det heller - sökaren är fantastiskt stor, för att inte säga gigantisk, jämfört med den minimala som finns på min Canon 350D! )
Antiskak är alltid en bra investering, vilket jag märker nu när jag köpt ett 70-210 till min 350D och det absolut krävs att man släpar omkring på ett stativ för att få riktigt bra bilder utan oskärpa.
Antiskak är alltid en bra investering, vilket jag märker nu när jag köpt ett 70-210 till min 350D och det absolut krävs att man släpar omkring på ett stativ för att få riktigt bra bilder utan oskärpa.