Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt objektiv eller ny kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Taka

Aktiv medlem
Såklart är ju ett till objektiv bra, men å andra sidan är man ju sjukt sugen på en K100D också, och en Ixus 750 eller 800 IS.

Vad skulle ni valt?

Kanske inte exakt vad man behöver utan vad man VILL ha när man har gott om pengar :p

Du har ju en fin kamera

Det är väl inget fel på D50!?

Köp ett dyrt och fint objektiv istället. Eller två... Eller en blixt!

Inget fel på D50!

Men ha begäret börjar ta över tyvärr!

Iofs har jag ju råd med både K100D och ett objektiv!

Re: Du har ju en fin kamera

Brasknarr skrev:
Det är väl inget fel på D50!?

Köp ett dyrt och fint objektiv istället. Eller två... Eller en blixt!

Helt klart! Jag äger (pga min prylhysteri) både D70 och D200. Faktum är att det inte ger mej bättre bilder med 10mp-D200, än 6mp-D70:n vid A4-utskrifter. Handhavandet och känslan är saker jag å andra sidan "älskar" med min D200!

D200:n tillgodoser mitt ego snarare än mina behov! (Nu var jag väl ärlig?)
Till saken bör nämnas att jag har mycket att lära i fråga om tex efterarbete mm. Kanske jag lär mej utnyttja min D200:s lilla övertag så småningom. Ett övertag som dock är marginellt.

Köp en fin glugg för pengarna!

/K

Är D50 tillräckligt bra för att få bilder publicerade? Tänkte mest på om man råkar ta någon nyhetsbild som ingen annan hinner ta!

Taka skrev:
Är D50 tillräckligt bra för att få bilder publicerade? Tänkte mest på om man råkar ta någon nyhetsbild som ingen annan hinner ta!

D50 är tillräckligt bra för att ta världens bästa bilder.

Investera istället i en blixt eller ett bra objektiv. Kameran ÄR bra. Kitobjektiv och inbyggd blixt är dåliga.

Alltså, det känns ju som ett objektiv vore smartast. Men ändå... habegäret... en K100D =/

Själv har jag en Pentax K10D på önskelistan, men det lär nog dröja lääääänge innan jag kan köpa en - tyvärr. *snyft* Men jag har köpt en analog Pentax Z-1 istället och det är inte dumt det heller - sökaren är fantastiskt stor, för att inte säga gigantisk, jämfört med den minimala som finns på min Canon 350D! :eek:)

Antiskak är alltid en bra investering, vilket jag märker nu när jag köpt ett 70-210 till min 350D och det absolut krävs att man släpar omkring på ett stativ för att få riktigt bra bilder utan oskärpa.

Ja alltså, antiskak är ju ett av de stora argumenten till varför jag tänkte skaffa en K100D

Samt att den kör med SD som min D50 så att man kan köra med samma minneskort!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar