Annons

nybörjarfråga

Produkter
(logga in för att koppla)

Pollock

Aktiv medlem
Hej,
jag är nybörjare med CS3, min fråga kommer vara lite konstigt formulerad då jag har svårt att förklara det jag vill få fram. Jag vill kunna göra en bild som är svartvit men väldigt, väldigt kraftigt. Som ungefär som Kasabians första albumcover(nedan).

Jag vill tillämpa samma teknik dock på bilder som inte påminner speciellt mkt om denna.. Är denna teknik svår?
 

Bilagor

  • kasabian.jpg
    kasabian.jpg
    13.4 KB · Visningar: 333
Kasabiens omlsag är garanterat en illustration avritad från en bild. Men om du vill göra något snarlikt i PS så går du in under bild>justeringar>tröskelvärde. Eller så kan du dra i nivåerna tills du får det resultat du önskar. För att få ett bra resultat så krävs ett bra orginal.
 
glömde nämna att jag förstår att kasabians omslag mycket möjligt kan vara helt "ritad" men att jag vet att man kan göra liknande grejer i PS.
 
BeJi skrev:
Men om du vill göra något snarlikt i PS så går du in under bild>justeringar>tröskelvärde. Eller så kan du dra i nivåerna tills du får det resultat du önskar. För att få ett bra resultat så krävs ett bra orginal.

tack, ska se hur det går, det finns inget filter som kan hjälpa till?
 
det ser bra ut, prövar det direkt.

upptäckte om jag ändrar tröskelvärdet först och sedan använder "torr pensel" filtret så blir det skitbra.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.