Johannes-S
Aktiv medlem
Jag skrev "främsta" (=ledande inom forskning och utveckling), inte största. De är helt enkelt bland de bästa på att tillverka sensorer. Alla som är i branschen vet det.schaki skrev:
Att dem är en av världens största sensor-tillverkare hjälper väl föga när dem när resultatet oftast blir kvantitet iställer för kvalitet?
Signalbehandling är inte upphovet till brus, signalbehandlingen reducerar det brus som uppstår i alla sensorer pga grundläggande naturlagar.schaki skrev:
Visst, signalHanteringen står för en del av bruset som uppstår, men troligtvis inte för döda pixlar.
Vidare används signalbehandling för att maska bort döda pixlar som finns hos alla sensorer från alla tillverkare. Om döda pixlar är synliga hos slutanvändaren beror inte det på sensortillverkaren utan på kameratillverkaren som inte gjort ett tillräckligt bra jobb att maska bort dem.
Det är ren spekulation från din sida och jag hade ingen anledning att kommentera det.schaki skrev:
Dessutom missade dudet jag skrev om att Nikon knappast lär få ut det bästa och "varför" det kanske kan komma att bli så, om dem fortsätter samarbetet med Sony.
Johannes