Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya powershot G9

Produkter
(logga in för att koppla)
Problem med överexponering?

Jag köpte en ny G9 inför en resa men tycker att de flesta bilderna blir överexponerade. Är det fler än jag som upplever detta? Särskilt när blixten är inblandad.

Sen stör jag mig otroligt mycket på att längsta slutartiden är 1 sekund när man fotar i Av-läge, är det någon som vet hur man ändrar detta?

Det enda jag kan störa mig på att blixtbilder blir för överexponerade, trots att man drar ner effekten. Vissa delar liksom blir lite utfrätta.

Bussmicke skrev:
Det enda jag kan störa mig på att blixtbilder blir för överexponerade, trots att man drar ner effekten. Vissa delar liksom blir lite utfrätta.

Då är jag inte ensam. Alla blixtbilder får nästan för kraftig kontrast. Hoppas det återgärdas med nästa firmware. Det är nästan så jag funderar på att lämna tillbaka den.

Är det någon som bor i stockholm och ska beställa så beställ gärna ett grepp extra så betalar jag när jag hämtar det... :cool:

slackie skrev:
Då är jag inte ensam. Alla blixtbilder får nästan för kraftig kontrast. Hoppas det återgärdas med nästa firmware. Det är nästan så jag funderar på att lämna tillbaka den.

Jag kommer inte lämna tillbaka min, den är så smidig att ha ned på stan.

Laddare?

Funderar på en G9:a från US, 499$ och en kurs under 6kr är ju inte fel.

Men...någon som köpt en i US och kan förklara hur laddaren ser ut?
Är det på typiskt amerikanskt maner en laddare med utfällbara stift eller en med utbytbar kabel, som det enkelt går att kompletera med en Euro-kabel/kontakt?

Dustin säljer iofs laddaren löst, för 750 exkl moms... =(

Re: Laddare?

donSisu skrev:
Funderar på en G9:a från US, 499$ och en kurs under 6kr är ju inte fel.

Men...någon som köpt en i US och kan förklara hur laddaren ser ut?
Är det på typiskt amerikanskt maner en laddare med utfällbara stift eller en med utbytbar kabel, som det enkelt går att kompletera med en Euro-kabel/kontakt?

Dustin säljer iofs laddaren löst, för 750 exkl moms... =(

Jepp, det är typen med utfällbara stift. Köpte min på B&H. Köpte samtidigt en adapter för 20-25 kr, man bara sätter den mellan laddaren och vägguttaget. Funkar utmärkt i.o.m. att laddaren är lätt liksom batteriet.

/Arne

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar