Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nya powershot G9
- Trådstartare calle.th
- Start datum
bjornterring
Avslutat medlemskap
3 steg tar nd filtret..Bara så ni vet..
lschon
Medlem
G9 grep
Hej Björn,
Beställde just ett G9 full grip kit via sajten i USA, får väl återkomma med kommentarer om och när jag får prylarna.
MVH Lasse
bjornterring skrev:
Jag körde ett supersnabbt test med g9:an i studio med en chimera medium bouncer och pocket wizards..
Blev riktigt bra för att vara en "lill-kamera"
I min stress lyckades jag ha kameran på 400 iso..Önskar att jag kunnat testa med 80, men det kommer snart...
någon som vet var man kan köpa dom här greppen i sverige?
http://www.mycanong7.com/65801/460401.html
Hej Björn,
Beställde just ett G9 full grip kit via sajten i USA, får väl återkomma med kommentarer om och när jag får prylarna.
MVH Lasse
bjornterring
Avslutat medlemskap
Det skulle uppskattas!!
Vapo
Aktiv medlem
Kanske kan göra ett gruppköp (Björn mfl?), även om frakten inte är dyr, så...följer utvecklingen i denna tråd med spänning när Lars kan avge rapport.
Provade att ta lite "macrobilder" igår kväll med G9:an och 580 + TTL kabeln. Resultat över förväntan. Ska ta hem ett blankt A3 papper idag för att labba vidare. Ska även rota fram mitt stativ idag, det står i lillgrabbens garderob (av nån anledning) och ville inte in där och röjja igår kväll när han sov.
Gillar G9:an så mycket att jag fick en hemsk tanke att sälja min 20D med tillbehör....hemska tanke!
Provade att ta lite "macrobilder" igår kväll med G9:an och 580 + TTL kabeln. Resultat över förväntan. Ska ta hem ett blankt A3 papper idag för att labba vidare. Ska även rota fram mitt stativ idag, det står i lillgrabbens garderob (av nån anledning) och ville inte in där och röjja igår kväll när han sov.
Gillar G9:an så mycket att jag fick en hemsk tanke att sälja min 20D med tillbehör....hemska tanke!
lschon
Medlem
Hej Hasse,
Kommer nog att ta minst 1 vecka innan den skickas (om den skickas ) ifrån USA... mail nedan
---------------
Payment received, thank you, Lars.
Both Custom Grips has been sold out. Only Hot shoe cover (check http://www.mycanong7.com for details) and Black Ring are available at the moment.
New batches of parts are being manufactured and the shipping will resume in 7-10 days.
Please, be patient, your accessories will be shipped at first available opportunity.
I apologize for the delay.
-----------------
Men så snart jag har mer info återkommer jag!!
MVH Lasse
Kommer nog att ta minst 1 vecka innan den skickas (om den skickas ) ifrån USA... mail nedan
---------------
Payment received, thank you, Lars.
Both Custom Grips has been sold out. Only Hot shoe cover (check http://www.mycanong7.com for details) and Black Ring are available at the moment.
New batches of parts are being manufactured and the shipping will resume in 7-10 days.
Please, be patient, your accessories will be shipped at first available opportunity.
I apologize for the delay.
-----------------
Men så snart jag har mer info återkommer jag!!
MVH Lasse
bjornterring
Avslutat medlemskap
Vad kostar bara grepet ink frakt i SEK?
lschon
Medlem
Hej,
Greppet kostar 26USD,
sedan beror det på kursen som paypal tar. Jag köpte ett helt kit grepp tumgrepp ring och blixtsko skydd och fick
Currency Conversion: 390.63 SEK = $61.00 USD exchange rate for this purchase is 1 SEK = 0.156161USD.
Så bara greppet borde hamna på ca 170 SEK.
MVH Lasse
Greppet kostar 26USD,
sedan beror det på kursen som paypal tar. Jag köpte ett helt kit grepp tumgrepp ring och blixtsko skydd och fick
Currency Conversion: 390.63 SEK = $61.00 USD exchange rate for this purchase is 1 SEK = 0.156161USD.
Så bara greppet borde hamna på ca 170 SEK.
MVH Lasse
AFJ
Aktiv medlem
Vapo skrev:
Vrid upp till ISO 1600 så skall du se att de hemska tankarna försvinner!
Mvh
Anders
PS. Jag är också sugen på en G9...
Vapo
Aktiv medlem
AFJ skrev:
Vrid upp till ISO 1600 så skall du se att de hemska tankarna försvinner!
Mvh
Anders
PS. Jag är också sugen på en G9...
Hehe...tankar borta!
För att sätta lite färg på tråden slänger jag in G9ans macromöjligheter (tillsammans med lite lyse från Speedlite 580).
Fast det är klart...från 12Mpix 4000x3000 till 400x345 och 96K tar ju bort en del detaljer.
Bilagor
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Någon som har gått 7 till 9 ???
Jag sitter med sonen's G7 och testar lite med stor jpg i Lightroom.
Faktisk kann jag behandla jpg'en nästan tillsvarande mina RAW-upptak från 40D. Särskild lite recowery från högdagrar som ju G7 har lite väl mycket av :-(
Resultatet blir riktig bra
Men är det någon av er som kann sammenlikna detta mellan 7 och 9? D.v.s. hur mycket större dynamisk umfång G9's RAW-upptak har vs. G7.
mvh Erik J
Jag sitter med sonen's G7 och testar lite med stor jpg i Lightroom.
Faktisk kann jag behandla jpg'en nästan tillsvarande mina RAW-upptak från 40D. Särskild lite recowery från högdagrar som ju G7 har lite väl mycket av :-(
Resultatet blir riktig bra
Men är det någon av er som kann sammenlikna detta mellan 7 och 9? D.v.s. hur mycket större dynamisk umfång G9's RAW-upptak har vs. G7.
mvh Erik J
sarnor
Avslutat medlemskap
Jag kan i och för sig inte jämföra med G7:an som jag aldrig har testat. Men möjligheterna som råformatet ger mig när det gäller att påverka den hemska brusreduceringen på höga ISO skulle jag aldrig vilja vara utan.
Exemplet visar i 100% skillnaden mellan jpeg och ACR vid ISO 400. Vid högre ISO är skillnaden ännu större, jag tycker att jag kan få användbara bilder upp till ISO 800 något jag aldrig trodde skulle hända med en digitalkompakt.
/Daniel
Exemplet visar i 100% skillnaden mellan jpeg och ACR vid ISO 400. Vid högre ISO är skillnaden ännu större, jag tycker att jag kan få användbara bilder upp till ISO 800 något jag aldrig trodde skulle hända med en digitalkompakt.
/Daniel
Bilagor
bjornterring
Avslutat medlemskap
ehhh..Den gröna är jpeg..Syns ganska klart va?
Stefan Mag
Aktiv medlem
matti skrev:
Med extern blixt kommer du upptäcka att att den annars tämligen rappa kameran får en väldigt lång och tråkig slutarfördröjning (i varje fall om G9:an i detta avseende uppför sig som G7:an). Bildresultatet med extern blixt (430EX i mitt fall) är dock utmärkt med säker ljusmätning
mvh / Matti
Jaha då har jag förklaringen till den jättelånga fördröjningen mellan avtryck och bild när jag använt speedlite 430EX. Blev väldigt irriterad,svårt att ta spontana bilder i ex dunkel restaurangmiljö , även fast man förfokuserat med avtryckarknappen nedtryckt till hälften.
Vidare uppför sig blixten olika beroende på om P, Tv , Av eller M är inställt. Och ännu tydligare är det om man använder den interna blixten. Nån som har samma erfarenhet?
Jag är inte riktigt kontant med min G9 ännu. Tror inte att den kommer bli det självklara alternativet till min 40D.
Sedan tycker jag att den missar fokus allt för ofta, särskilt när man zoomat in.
lschon
Medlem
Vapo skrev:
Kanske kan göra ett gruppköp (Björn mfl?), även om frakten inte är dyr, så...följer utvecklingen i denna tråd med spänning när Lars kan avge rapport.
Hej Hasse,
Idag kom grejerna.Mycket bra passform och en stor skillnad på grepp!
Rekommenderas!
MVH Lasse