Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ny pc, bygga online?

Produkter
(logga in för att koppla)
Man kan ju köpa en ny extern skärm och koppla till den. på lika sätt som om man vill köra 2 eller 3 skärmar.
 
Japp helnöjd med min.. och skönt att slippa alla kablar och sånt i en vanlig PC

Det beror ju på om man har kortläsare, kabel till telefonen, extern hårddisk och profileringsverktyg. Har man en burk under bordet så kan man även gömma allt annat under bordet där det inte syns. En iMac ser ofta ut som en spagettiria i alla fall hos dom fotografer jag besökt som har sådanna.
Tittar man under bordet hos mig så ser det ut som en spagettiria där också, men det är inte mycket sladdar som syns om man inte börjar krypa omkring.

/Karl
 
Det beror ju på om man har kortläsare, kabel till telefonen, extern hårddisk och profileringsverktyg. Har man en burk under bordet så kan man även gömma allt annat under bordet där det inte syns. En iMac ser ofta ut som en spagettiria i alla fall hos dom fotografer jag besökt som har sådanna.
Tittar man under bordet hos mig så ser det ut som en spagettiria där också, men det är inte mycket sladdar som syns om man inte börjar krypa omkring.

/Karl

Absolut har du en bra poäng i det, handlar ju om att hålla ordning, har en extern disk kopplad jag också. men bara den som syns kabeln går bakom. och en ritplatta, visserligen blir det ju en kabel där men håller man unda och ordning och reda så blir det inte mycket, mindre ström kablar, ja mindre allmänt, sedan är den tystare, och man slipper ha en damsamlare på golvet. mm

Men givetvis finns det bra pc burkar också och smarta smidiga lösningar där också för att undan kablar mm
 
Fundera om när de gäller att köra på gamla... beroende på budget så skulle jag antigen valt en ssd eller en ny fräsch hårddisk för att ha operativsystemet på, sen sett till att ha de gamla som lagring och backup(får ej glömmas)
 
Japp helnöjd med min.. och skönt att slippa alla kablar och sånt i en vanlig PC

Får jag fråga vilka kablar man slipper? Nätkabeln går inte att komma undan, t-bord och mus vill jag ha sladd på då trådlöst är segt annars kan man köra trådlöst om man verkligen vill det. En sladd till skärmen och en nätsladd till den. Precis som på mac, imac har ingen nätsladd till skärmen men det har inte PC motsvarigheterna heller.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.