Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny dator....(AKUT HJÄLP)

Produkter
(logga in för att koppla)

M_fotograf

Aktiv medlem
Hejsan.

Jag tänkte kolla med er andra fotografer lite det här med upplösning etc etc på skärmar. Just nu har vi enbart en Compaq cq60 laptop med Cs3 extended installerat. Men det känns lite halvbittert o köra ps på denna då det kraschar etc etc med jämna mellanrum. Oftats vid belastning så som "healing brush" Alltå vid större områden. Så nu tänkte jag att vi ska köpa en ny dator.

Prio 1: Redigering.

Men ist för skärm så tänkte jag att man kanske kunde köra hdmi från datorn in i tv:n Vad tror ni om detta? Tv:n vi har är en 42"
lcd från Philips full hd så den borde ju inte ge en massa "fusk effekter" Då vi inte har direkt utrymme för en "datorhörna" så tänkte jag köpa nån burk till tv:n o köra trådlös mus & tangentbord ist.

Ös på med förslag och hjälp mig nu i denna svåra tid ;)

Tänkte börja min jakt redan imorgon.

Mvh
 
Använd inte TVn för att redigera bilder på, det kommer bli fel. Mycket bättre att köra med datorns skärm.

Budget?

Jag köra själv MacBook Pro med matt skärm och tycker den fungerar bra. Det är dock ingen billig dator.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.