-Catherine-
Aktiv medlem
Alla som köper en dyr kamera har med i beräkningen att efterföljare och nylanseringar kan komma. Sånt bekymrar inte mig, även om det kommer nya kameror som är billigare så gör det ju inte min kamera sämre för det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
anna1989 skrev:
japp, precis hur ska det gå när hon ska börja fotografera tegelväggar MVH Anna
-Catherine- skrev:
Japp, exif säger bländare 8...kan det vara att jag använt teleobjektiv som stökar till det? Skärpdjupet är ju kort trots F8....
anna1989 skrev:
Ursäkta mig men inlägget va menat till Peter.H
MVH Anna
Tonyeagle skrev:
Kameran blir inte sämre men plånboken blir 15 lök tunnare för någon månads leende.
Peter.H skrev:
F8 är inte kort då borde HELA bilden med enkelhet blivit skarp (kolla ce märkningen).
-Catherine- skrev:
Jag vet inte hur jag skall kommentera ditt inlägg nu. Exif säger F8 och om bilden är så mjuk i kanterna att du tycker det ser ut som F2,8...ja då vet jag inte...
Kalle_B skrev:
alltså detta med att inte köpa kamera för att det kommer nya modeller som är bättre fattar jag inte..
Det kommer ALLTID att komma bättre modeller i rask takt! Isåfall får man aldrig en kamera köpt.. näe jag håller med fröken Dahlgren att det är med i beräkningarna och kameran blir inte sämre för att det kommer en ny modell.
Jag köpte en ny 20D för bara några veckor sedan, trots full vetskap om att 20D verkligen sjunger på sista versen. Men inte blir min 20D sämre för det...
Peter.H skrev:
Om du har möjlighet, så ta om samma bild igen, med en annan glugg - samma värden. Ställ kameran manuellt. Kunde vara kul att se.
-Catherine- skrev:
Visst kan jag göra det, inga problem. Kameran var ställd manuellt på 1/200s och F8..men du kanske menade att jag skulle ställa skärpan manuellt vilket jag inte gjorde på denna bild..