Jag har också kört med 7D till mycket sport, allt från motorsport till fotboll basket och hockey... har alltid vart kanon nöjd med den men som du nämner är ISO prestandan inte den bästa när det skymmer på.
Bytte sedan upp mig till en 1D MK IV som jag vart mycket nöjd med och 7D gick som backupp kamera och vart väldigt sparsamt använd.
Mycket nöjd med 1D MK IV men även där vill jag inte kliva upp allt för högt i ISO och höll mig gärna på 2500 som max på hockeyn. och allt eftersom tiden gåt så vart det i vintras en 1D X satt också och funderade över 5D MK III men efter ett tag kom jag fram till att ska jag lägga en massa pengar så vill jag vara riktigt nöjd, å då kände jag att 5D inte skulle räcka till, visst ingen dålig kamera på något sätt eller så, bildkvaliten är väll samma å så vidare, men eftersom jag fotar mest sport så vill jag åt snabbheten i autofocus och seriebildtagningen, jag ville ha en kamera som är ordentligt vädertätad och som nämnts tidigare en riktig stridsvagn som klarar det mesta.
Jag är inte det minsta missnöjd och klivet från 1D MK IV är enormt, på många plan, ännu bättre känsla, precisionen å så vidare, visst ungefär lika snabba, men upplever att jag har ännu mer % av rätt fokus nu utan att MK IV var dålig eller så... så ja du kan ju fundera på hur klivet blir från en 7D...
Tänk framåt.. och mer än bildkvaliten, utan också hur du kommer använda den i framtiden, å så.. ska du vara i studio och inomhus ja då är 5:An kanske rätt men ska du vara ute å så ja kika på 1D då...jag ångrar mig inte en sekund, men skulle i dag kanske kunna tänka mig byta bort 1D MK IV mot en 5D MK III som andra kamera.. då det inte är en dålig kamera utan för att få samma interface å så vidare...
kika in på min hemsida på bilder så hittar du en massa sport och lite annat som är taget med den.. även här på sidan finns en del och på min 500px sida.
www.fotoinorr.se
http://500px.com/Fredrik_Sundvall_FotoINorr