Annons

Nokia Lumia 1020

Produkter
(logga in för att koppla)
Hade jag varit inne i en iPhonetråd och dravvlat på detta sättet hade jag åtminstonde haft en varning nu, men hos IDG skall det hackas på dom mest konstiga sätt på WP.

/Karl

Vad menar du? Jag har inte på något sätt sågat Lumian - jag länkade bara till en blogg som inte är lika entusiastisk som andra till telefonen. Jag tror som sagt att den är bra både som telefon och kamera, men jag kan inte själv välja vilken telefon jag ska ha (och jag behöver en del appar som inte finns till WP).

Det finns nog ingen anledning att misströsta, ska man tro Gizmodo så försöker MS få HTC att leverera Androider med WP som tillägg. Bara en tidsfråga tills Lumia kommer med Android nu när MS snart har hela makten?

Det finns nog ingen anledning att misströsta, ska man tro Gizmodo så försöker MS få HTC att leverera Androider med WP som tillägg. Bara en tidsfråga tills Lumia kommer med Android nu när MS snart har hela makten?

Varför skulle Nokian komma med Android nu när Microsoft har köpt tillverkningen??

Av samma skäl som de (ryktesvis) försöker förmå HTC att dubbelutrusta sina smartmobiler med android och WP - för att få draghjälp i försäljningen kanske?

http://www.bloomberg.com/news/2013-...to-ask-htc-to-put-windows-on-more-phones.html

Det är ju en helt annan sak. HTC har ju modeller för både WP och Android. Självklart vill då Microsoft att de modeller som har Android utrustas med WP som option.

Nokia har ju bara WP och ägs nu av Microsoft - vad skulle MS ha för motiv att introducera en konkurrents operativ på en produkt där de själva redan har sitt operativ på och som de kontrollerar till 100%?

Fotade idag ett bröllop till 80% med en Lumia 1020. Har aldrig haft så många bröllopsgäster som var fram och ville titta på den gula kameran. Resultatet blev riktigt bra, fick ta till D800 vid dansen.

/Karl

Jag har ju en Nokia 920 och man blir allt lite sugen på att byta upp sig till en 1020

Jag tycker 920 ger OK bilder men inte i klass med en bra kompakt. Sensorn i 1020 är ju dock rejält mycket större så det är frestande.

Här ytterligare en artikel om kameran:

http://www.cnet.com.au/nokia-lumia-1020-the-camera-review-339345472.htm

Det är stor skillnad på kamerorna till 1020s fördel. Skärmen är dock en smula sämre 920 har IPS, 1020 har amoled. Batteritiden är dock mycket bättre på 1020 då dess skärm drar minde ström. Laddade min telefon igår morse, har tagit 10gb bilder och har 48% kvar nu. Hade dock batterigreppet på igår med sitt extra batteri.
Förutom de två sakerna är 920 och 1020 väldigt lika.

/Karl

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar