Annons

Nikons nyheter i höst?

Produkter
(logga in för att koppla)
En kamera konkurrerar förstås i första hand med sin bildkvalitet på lägsta ISO-talet. Men jag skulle gärna ta emot en kamera som, om det vore tekniskt möjligt, kunde köras dels i ett normalläge med bästa upplösning, bästa dynamiskt omfång och så bra brusegenskaper som möjligt med kamernas maximala bildtagningsfrekvens, dels i ett särskilt långsamt "minimal noise-läge" där bästa signal/brusförhållande prioriterades med känd reducering av MP-talet, nedsatt bildtagningsfrekvens och längre processtid som pris. Gick det att få låt oss säga halva upplösningen (tex 6 MP) men exempelvis bara 35% av bruset jämfört med "normalläget" kunde det kanske vara värt kostnaden i vissa situationer. Värdelöst för action men annars - galen idé?! Det kanske skulle fungera lite grann som att välja i Photoshop mellan "fast" eller "more accurate" (långsammare process) vid viss bildbehandling.
 
Ligger de en timme före eller? Fan vad jag är nyfiken, bara de inte släpper någon jävla sportkamera nu bara.. om det de gör det får de fan släppa en FF samtidigT! 8-|
 
Magnus Garpedal (Mankan G) skrev:
Tänk så olika uppfattning man kan ha. Har arbetat med min D2X sedan den lanserades och jag är i det stora hela kalasnöjd. Visst finns det saker som kan bli bättre som bruset på höga ISO.

Nu utgår jag från min fotografering och inte din Mikael och de begränsningar/brister du räknar upp ser jag i princip inte alls av.

Du menar inte mig eller hur?
Fel namn?
Mikael
 
Jag skall till Sydamerika i en månad och fota,gatubarn, djungeltur mm, det blir ingen 5d, 30d eller d2x med, precis valt ut en mindre kamera,
lätt kamera med två lätta objektiv.
Vilken ?
D40X
Märkligt val eller hur.
Mikael
 
Nej inget märkligt val, jag har D200 och D40.
D40 är med mig ut oftare än D200, för att den är lätt att bära med sig och att det är en bra kamera.
 
Danlo skrev:
...bara de inte släpper någon jävla sportkamera nu bara.. om det de gör det får de fan släppa en FF samtidigT! 8-|
Jodå det blir en "sportkamera" -- som är FF... :-D

D3, FF, 12MP Nikon made CMOS
9fps FF, 11fps auto-crop DX
ISO 200~6400, Lo1=ISO 100, Hi2=ISO 25600

D300, DX, 12MP CMOS
6fps / 8fps
ISO 200~3200, Lo1=ISO 100, Hi1=ISO 6400
 
Då har den kommit.
Största överraskningen var samarbetet mellan Nikon,Canon och zeiss
Jag har redan lagt in en beställning
Mikael
 

Bilagor

  • nikon.jpg
    nikon.jpg
    25.5 KB · Visningar: 388
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.