Annons

Nikon Df - Ny FM2-inspirerad fullformatare

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns dom som inte bryr sig, sen finns det dom som bryr sig om det. Nikon är ett japanskt märke, deras premiumkameror är gjorda i Japan, för att göra en lång historia kort. Sen om den är sämre för att den skulle vara gjord i t.e.x Thailand är ju en annan sak.
Förstår fortfarande inte varför du ska bli besviken för bara för att det står ett annat land på undersidan av kameran. Det spelar ju verkligen INGEN som helst roll..

Kan detta vara Nikon Df????.............;)

http://www.dpreview.com/forums/post/52458358

/Stephan
Jo det verkar så! Den såg ju helt okej ut, men samtidigt fett onödig. Lite väl bloated med massa extra rattar bara för att dom vill vara lite nostalgiska. Har funderat ett tag nu men ännu inte kommit fram till vad den här kameran egentligen är bra för..
 
Förstår fortfarande inte varför du ska bli besviken för bara för att det står ett annat land på undersidan av kameran. Det spelar ju verkligen INGEN som helst roll..


Jo det verkar så! Den såg ju helt okej ut, men samtidigt fett onödig. Lite väl bloated med massa extra rattar bara för att dom vill vara lite nostalgiska. Har funderat ett tag nu men ännu inte kommit fram till vad den här kameran egentligen är bra för..

Trots alla försök att likna en klassiker är detta en tjockkamera. Made in Japan betyder dessutom en riktigt fet prislapp.

/Stephan
 
Om ni vill munhuggas om tillverkningsland kanske ni kan ta det via PM ...

/Mod

Vi diskuterar faktiskt kameran som tråden handlar om, ursprungsland är ju viktigt =). Nikon har ju alltid haft sina "finare modeller" tillverkade i Japan. Så detta handlar ju om kameran har "finstämpeln" som dom övriga i sina generationer. D600, D7100 och mfl har ju t.e.x inte den.
Med det sagt, så är jag 99,99% säker på att det är en påkostad premuimkamera som då är "Made in Japan".
 
Om ni vill munhuggas om tillverkningsland kanske ni kan ta det via PM ...

/Mod
O om du ska övermoderera kan du väl göra det på nåt annat forum? ;o

Vi diskuterar faktiskt kameran som tråden handlar om, ursprungsland är ju viktigt =). Nikon har ju alltid haft sina "finare modeller" tillverkade i Japan. Så detta handlar ju om kameran har "finstämpeln" som dom övriga i sina generationer. D600, D7100 och mfl har ju t.e.x inte den.
Med det sagt, så är jag 99,99% säker på att det är en påkostad premuimkamera som då är "Made in Japan".

Men noll skillnad i funktionallitet, alltså lika överdrivet som fanboyism. Men visst, isf är jag tvärt om, synd som fan att det står "Mad in Japan" på den, för då kommer den bli dyrare än nödvändigt..
 
Men noll skillnad i funktionallitet, alltså lika överdrivet som fanboyism. Men visst, isf är jag tvärt om, synd som fan att det står "Mad in Japan" på den, för då kommer den bli dyrare än nödvändigt..

Men alltså det handlar ju inte att det skiljer i funktioner, det finns ju inte två varianter av DF där ena som är made in xx har andra funktioner än den andra som är made in xxx. Nikons premiumkameror är ALLTID gjorda i Japan. Det handlar om hur Nikon själva har valt att bygga kameran, marknadsföra den osv. Men det spelar absolut ingen roll för mig i alla fall om den hamnar bara på 16mp. Då är den för MIG ointressant oavsett.
 
Förstår fortfarande inte varför du ska bli besviken för bara för att det står ett annat land på undersidan av kameran. Det spelar ju verkligen INGEN som helst roll..


Jo det verkar så! Den såg ju helt okej ut, men samtidigt fett onödig. Lite väl bloated med massa extra rattar bara för att dom vill vara lite nostalgiska. Har funderat ett tag nu men ännu inte kommit fram till vad den här kameran egentligen är bra för..

Kan du vara mer negativ? Är det tekniskt möjligt? :D Har du gjort något utöver att gnälla i den här tråden egentligen?
 
Jo det verkar så! Den såg ju helt okej ut, men samtidigt fett onödig. Lite väl bloated med massa extra rattar bara för att dom vill vara lite nostalgiska. Har funderat ett tag nu men ännu inte kommit fram till vad den här kameran egentligen är bra för..[/QUOTE]

Vet inte kanske kameran är till för sentimentala nostalgiker som tycker om att vrida på rattar å känna "mekaniken" som förr i tiden. Den kommer förmodligen också att hamna som en snygg prydnad i nått glasskåp tillsammans med andra retroprylar..................................
 
Vet inte kanske kameran är till för sentimentala nostalgiker som tycker om att vrida på rattar å känna "mekaniken" som förr i tiden. Den kommer förmodligen också att hamna som en snygg prydnad i nått glasskåp tillsammans med andra retroprylar..................................

Tror du tänker på Leica. Skulle tro att denna kommer användas tämligen flitigt av de som köper den.
 
Förstår fortfarande inte varför du ska bli besviken för bara för att det står ett annat land på undersidan av kameran. Det spelar ju verkligen INGEN som helst roll..
Det är lite lustigt för oss som var med förr att se hur hög status "Made in Japan" har fått. På den gamla onda tiden betydde den märkningen att det var en lågprisvara av tveksam kvalitet. "Made in Germany" var det som gällde om man ville ha det bästa ...
 
Kan du vara mer negativ? Är det tekniskt möjligt? :D Har du gjort något utöver att gnälla i den här tråden egentligen?
Jorå, det går nog! Men jag gnäller mest för att Nikon fortsätter att släppa likadana överprissatta kameror hela tiden. Eller aa, den ser inte helt likadan ut som deras äldre kameror, den har ju ääännu flera onödiga rattar som gör kameran snäppet krånligare att använda. Dom rider alltså bara vidare på nån slags retro-våg som pågår nu utan att egentligen göra nåt nytt. Hade alltså hoppas på nånting som kunde konkurera med Sony A7, men jag får helt enkelt vänta vidare...

Ingen som ifrågasätter autenticiteten i bilderna!!??
Med tanke på hur mycket man har fått se från teaser-videosarna så finns det väl ingen anledning att ifrågasätta nåt?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.