Annons

NIKON d80 VS Sony a100 VS CANON EOS 400d

Produkter
(logga in för att koppla)

dannedansk

Aktiv medlem
Sony a100
Nikon d80
Canon Eos 400d


Dem 3 är på listan. I 10000kronorsklassen.. Andra alternativ är välkomna..



E sugen på experts "Nikon D80 + 18-55 mm 9999:-"



Tack
Fördelar/nackdelar/prisdelar ;)
 
Detta känns som en omöjlig fråga att svara på. Topicen har varit uppe tusen gånger och det enda objektiva svaret är känn efter själv så kommer du bli nöjd. Gå till en handlare och kläm lite. Alla kamerorna tar underbart bra bilder.

- - - VARNING - SLUT PÅ OBJEKTIVITET - - -
En liten tanke är att jag i augusti förra året köpte en KonicaMinolta Dynax 5D för att jag tyckte den verkade bättre för mig än Canon 350d och Nikon D70. Ett år senare började den krångla infernaliskt och jag passade på att byta system när jag fick pengarna tillbaka. Anledningen så här i efterhand att jag inte köpte en sony utan en Nikon D80 var nog att jag inte var speciellt nöjd med att behöva titta så mycket på Sigma och Tamron mm då jag ville utveckla mitt system. Canon och Nikon har större system och det är en klar fördel. Iaf för mig.

Tilläggas bör att jag trots allt var glad och nöjd med min KonicaMinolta, men jag tänkte annorlunda andra gången jag köpte kamera.
 
I den prisklassen är det Pentax K10D som gäller, om du inte redan sitter med en hög gluggar från en annan tillverkare förstås.

/kent
 
dock är inte jag supernöjd med 18-55an..
Rekommenderar ett 18-70 till er andra
(det är såklart värt mellanskillnaden)
 
Dock så verkar ju pentax K10D aningen mer svårjobbad än tex Nikon D80, så har men prioritet på det så får nog K10D väljas åt sidan?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.