drakelicious
Aktiv medlem
Kul, tänkte köpa en imorgon men såg att priset har höjts med 1000 kr, då skippar vi det ett tag till <.<
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kul, tänkte köpa en imorgon men såg att priset har höjts med 1000 kr, då skippar vi det ett tag till <.<
Verkar vara en prisökning rakt av på Nikon.. Kollar man Prisjakt har t.ex. Scandinavian Photo höjt både D600 och 24-70 2.8
//D
Jodå, men youtube sabbar klippen..dom är betydligt bättre innan man laddar upp dom..
http://www.youtube.com/watch?v=1rnd659uivM
Körde i 1080p såg bra ut, bra jobbat, nu är jag sugen på att göra något liknade! Tack för att du la upp den!
Hårdkörde batterierna ikväll, gjorde en time lapse film under 4 timmar i -16 grader och då var precis en batteriet slut..vilket jag iaf är imponerad av, den fotade i 5sek interv. med 20 sek exp...
Den såg dock hyfsat nedisad och ledsen ut när jag tog in den...
När du kör time lapse blir resultatet i bilder då eller filmfiler?
Tänkte man borde ju kunna köra det istället för att använda timerfjärr till att fota tex star trails.
Bara en gissning, kan det vara så att D800 har korslagda punkter ute i kanterna?
Det är väl de femton punkterna i mitten, tre kolumner/ fem rader, som är korslagda?Bara en gissning, kan det vara så att D800 har korslagda punkter ute i kanterna?
Någon som har synpunkter på kamerans förmåga att fokusera med yttre punkterna i lite sämre belysning. Upplever att kameran jagar fokus ganska markant. Det kanske skall vara så, men det känns som klar skillnad jämfört med D800 som hittar var den vill att fokus skall vara lite mer bestämt. Mittpunkten dock, är distinkt och bra.
Upplever den något sämre i ena ytterkanten vid dålig belysning, dock inget som stör mig vid normal fotografering. Då Nikon dessutom har "hjälplampan" som tänds i sämre ljus så ser jag det inte som något problem.
Någon mer än jag som tycker att AF-S inte låser som den ska? Alltså fokus-lampan i sökaren tänds, men när jag e "för snabb" på att komponera om bilden så släpper kameran fokus-låsningen. Provat i fullgott ljus alltså. Har en D90a oxå där jag inte alls upplever detta. Känns nästan som om jag får vänta 1/2 sek innan jag komponerar om annars börjar den försöka hitta fokus på nytt igen. Riktigt irriterande. Ni andra D600-ägare får gärna prova att "stressa" AF-S och se om ni oxå upplever detta, eller så e det bara min kamera.