Annons

Nikon D4

Produkter
(logga in för att koppla)
Något nytt om leveranstakten för D4?

Tråden har onekligen varit lugn ett tag. Kanske synd att väcka den björn som sover, men med tanke på att det ännu är relativt få som registrerat sig som D4-ägare ännu (här på fotosidan) så misstänker jag att det är många som väntar på leverans. Någon nämnde tidigare 2 maj som sin utpekade leveranspunkt. Är det flera som hoppas på detta datum, eller är det någon som har en bra överblick gällande Nikons leveransflöde/leveransvolymer till Sverige just nu?

En nyfiken fråga från en av de väntande... mvh/ Lasse Å
 
Tråden har onekligen varit lugn ett tag. Kanske synd att väcka den björn som sover, men med tanke på att det ännu är relativt få som registrerat sig som D4-ägare ännu (här på fotosidan) så misstänker jag att det är många som väntar på leverans. Någon nämnde tidigare 2 maj som sin utpekade leveranspunkt. Är det flera som hoppas på detta datum, eller är det någon som har en bra överblick gällande Nikons leveransflöde/leveransvolymer till Sverige just nu?

En nyfiken fråga från en av de väntande... mvh/ Lasse Å

Jag väntar också men då jag inte beställde vid lansering utan först 30/3 så har jag varit medveten om lång väntan.

Däremot så trodde jag kanske att leveranserna skulle komma igång ordentligt snart. Men när jag chattade med Scandinavian Photo idag så verkar det inte som de fått mer än ett fåtal kameror tills dags datum. De hade desutom fortfarande "många" kvar i NPS kön :(
 
Tråden har onekligen varit lugn ett tag. Kanske synd att väcka den björn som sover, men med tanke på att det ännu är relativt få som registrerat sig som D4-ägare ännu (här på fotosidan) så misstänker jag att det är många som väntar på leverans. Någon nämnde tidigare 2 maj som sin utpekade leveranspunkt. Är det flera som hoppas på detta datum, eller är det någon som har en bra överblick gällande Nikons leveransflöde/leveransvolymer till Sverige just nu?

En nyfiken fråga från en av de väntande... mvh/ Lasse Å

Det finns bara 7 (sju) registrerade ägare på fotosidan. Har svårt att tro det är så få. Jag lade in mig själv först nu, antar att det finns fler som är sena.

Jag bytte kamerarem, vips var frågorna om D4 borta!
 
God afton!

Bestämde mig idag för att jag har väntat tillräkligt länge och beställt nu hem ett hus från Tyskland. Om någon behöver ytterligare ett hus direkt: Foto Koch i Düsseldorf http://fotokoch.de hade åtminstone i förmiddags minst en D4 på lagret (hade mailat med dem också men köpt någon annanstans).

Hälsningar
gerT
 
Man får väl sälja vad som helst. Inte värre än att köpa tre av de nyaste Iphones och sälja två av dem till de som inte orkar vänta. Marknaden styr. Hade jag haft pengar till en D4 hade jag varit på direkt.

Vad tycker du en plats på Cyberphoto är värd? Jag stod i kö på två ställen.

Edit: innan allt för många hinner läsa: Jag har släppt den.
 
Ja, något vidare snyggt gjort var det definitivt inte... Jösse namn, det är ju för bövelen bara en kamera det handlar om!

/Oscar
 
Vad tycker du en plats på Cyberphoto är värd? Jag stod i kö på två ställen.

Inte vet väl jag. Men om jag var ute efter en D4 och visste att jag knappast får den innan sommaren så skulle det definitivt kunna vara värt ett par tusen för att få den tidigare. Problemet här är nog mer garantifrågor. Gäller enligt Nikon endast förste ägaren.
 
Inte vet väl jag. Men om jag var ute efter en D4 och visste att jag knappast får den innan sommaren så skulle det definitivt kunna vara värt ett par tusen för att få den tidigare. Problemet här är nog mer garantifrågor. Gäller enligt Nikon endast förste ägaren.

Jag gav bort min köplats på en D800 till en kompis, det blev han som stod som ägare/första köpare så garantin gäller.

(Han var NPS och jag fick hans köplats i stället)
 
Jag gav bort min köplats på en D800 till en kompis, det blev han som stod som ägare/första köpare så garantin gäller.

(Han var NPS och jag fick hans köplats i stället)

Men kan det inte bli klurigt tvärtom. Kanske knepigt för Scandinavien att lämna ut en NPS-kamera till någon som inte är NPS. Tvärtom tror jag inte de bryr sig.
 
Men kan det inte bli klurigt tvärtom. Kanske knepigt för Scandinavien att lämna ut en NPS-kamera till någon som inte är NPS. Tvärtom tror jag inte de bryr sig.

Tvärtom? Vi är bägge NPS, aha, jag förstår.

Det finns säkert regler för att få vara pro-butik. Att släppa kameror till NPS först är säkert en av reglerna.
 
Vete tusan om en probutik ens går med på att sälja en kamera till någon som inte är NPS bara för att denne kommer in med en medlem som står i kö (utan att köpet står på medlemmen). Annars är det ju en affärsidé att skaffa de prylar som krävs för medlemsskap, starta en enskild firma och ställa sig i kö för allt som släpps och sälja köplatser :)

Tror inte riktigt det var tanken med NPS-köer ...
 
Inte vet väl jag. Men om jag var ute efter en D4 och visste att jag knappast får den innan sommaren så skulle det definitivt kunna vara värt ett par tusen för att få den tidigare. Problemet här är nog mer garantifrågor. Gäller enligt Nikon endast förste ägaren.

17/4 stod jag på köplats 11 hos cyber, sen har jag inte hört ett ljud, så tydligen har de inte fått in så många d4:eek:r.
 
Vete tusan om en probutik ens går med på att sälja en kamera till någon som inte är NPS bara för att denne kommer in med en medlem som står i kö (utan att köpet står på medlemmen). Annars är det ju en affärsidé att skaffa de prylar som krävs för medlemsskap, starta en enskild firma och ställa sig i kö för allt som släpps och sälja köplatser :)

Tror inte riktigt det var tanken med NPS-köer ...

Nikon hälsar: "De förmåner NPS-medlemmar har är personliga och får ej överlåtas."
 
Nikon hälsar: "De förmåner NPS-medlemmar har är personliga och får ej överlåtas."


Jag frågade Nikon om man fick sälja köplatser, länkade till annonsen, och fick följande svar:

"Vi har redan uppmärksammat annonsen och vårt PRO-team kommer att agera. Men vi tackar för din vänlighet att maila in och fråga oss. Vi anser givetvis att detta inte är rätt att sälja sin köplats och kommer att agera utefter det."
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.