Jag har faktiskt svårt att förstå varför någon inte skulle kunna få äga och diskutera avancerade kameror utan att samtidigt behöva uppvisa fantastiska bilder ... Jag vet många som både har dyra och avancerade bilar utan att vara några större bilförare. Eller använder golfklubbor vars pris består av nästan lika många siffror som deras handicap
Jag tycker det ibland finns tendenser till snobbism bland fotografer där man liksom inte har rätt att ha åsikter om man inte samtidigt är en duktig fotograf. Jag kan hålla med om att skicklighet ger trovärdighet, men jag tycker man skall ha rätt att tycka saker även utan det.
Visst är Tore ofta kategorisk och han och jag har ju rykt ihop då och då ... Men jag tycker faktiskt att han faktiskt inte så sällan har rätt och ganska bra synpunkter också. Sticker man ut hakan och har åsikter så kommer man obönhörligen ibland ha rätt och ibland fel.
Själv så har jag ju förstås i stort sett
aldrig fel ... Citat ur början av den här tråden om D4-ryktena och att den skulle få XQD-kort:
"
Jag måste nog säga att jag är lite skeptisk till att en kamera som med stor sannolikhet redan är långt gången i utvecklingen (skall troligen finnas färdig ute till sommar-OS) skulle använda en kortstandard som inte ens börjat tillverkas, än mindre testas ännu."
Hoppsan
Sedan hade jag ju en träffsäker analys av D800-ryktena (36 MP, jo pyttsan!)
"
... men jag är personligen ganska skeptisk till D800-ryktet som Nikonrumours gjort så stor grej av. Det känns inte logiskt vare sig tekniskt eller marknadsmässigt. Jag får en känsla av att de blandat ihop flera olika rykten med en portion önsketänkande eller helt enkelt missförstått något."
:-D