Annons

Nikon D4

Produkter
(logga in för att koppla)
Riktigt bra

Har bara hunnit fota en del med den än men det jag sett är riktigt bra, speciellt höga iso, har "bara" D3 inan så det är en rejäl skillnad. I övrigt gillas nya joysticks och "tumstödet" för vertikalfoto.
Ska bli kul att lära känna den mera den närmaste tiden.
 
Min D4 ligger just nu och väntar på mig långt uppe i norr. Jag som började tappa hoppet.
Bra avslutning på en lång dag med Nikon m.fl. på Fotografiska i dag där Joe McNally var höjdpunkten. Bill Frakes är också en skön snubbe, men Joe slår han på fingrarna utan tvekan.
Han kan trollbinda vilken publik som helst känns det som. :)
 
Min D4 ligger just nu och väntar på mig långt uppe i norr. Jag som började tappa hoppet.
Bra avslutning på en lång dag med Nikon m.fl. på Fotografiska i dag där Joe McNally var höjdpunkten. Bill Frakes är också en skön snubbe, men Joe slår han på fingrarna utan tvekan.
Han kan trollbinda vilken publik som helst känns det som. :)

Du kanske fick min, Cyberphoto ringde för att par dagar sen och sa att min D4 kommit. Jag hade en redan i knät. Avbokingen hade kommit bort.
 
Du kanske fick min, Cyberphoto ringde för att par dagar sen och sa att min D4 kommit. Jag hade en redan i knät. Avbokingen hade kommit bort.

Din och din, den är ju min. :)
Jag har hört någonstans att Nikon öronmärker kameran med namn och NPS nummer redan från fabrik, typ.
Men det spelar inte så stor roll nu, i morgon ska jag hämta ut den. :)
 
Din och din, den är ju min. :)
Jag har hört någonstans att Nikon öronmärker kameran med namn och NPS nummer redan från fabrik, typ.
Men det spelar inte så stor roll nu, i morgon ska jag hämta ut den. :)

Jo jag hade hört samma sak från kameradoktorn, den skulle öronmärkas redan i japan.

Jag måste tydligen ha fått två öronmärkningar :)
 
Så det börjar ramla in D4:eek:r på Cyberphoto nu? Alltid nåt, men jag undrar hur långt det dröjer innan folk längst fram i icke-NPS-kön börjar få sina. När jag snackade med dom för nån vecka sen lät det som min var flera månader bort trots att jag beställde ganska tidigt den 6:e.. Den här eviga väntan tar kål på mig! :-\
 
Så det börjar ramla in D4:eek:r på Cyberphoto nu? Alltid nåt, men jag undrar hur långt det dröjer innan folk längst fram i icke-NPS-kön börjar få sina. När jag snackade med dom för nån vecka sen lät det som min var flera månader bort trots att jag beställde ganska tidigt den 6:e.. Den här eviga väntan tar kål på mig! :-\

Jag är inte NPS.

När jag köpte D3:an fick jag vänta tre veckor från säljstart. Min D3s fick jag första säljdagen. Nu har det gått tre veckor sedan D4':an började säljas och jag har inte hört något från Kameradoktorn om leverans.

Jag är förvånad over väntetiden med tanke på priset och att många har kameror de är nöjda med tex D3s och därför finner litet behov av att uppgradera.
 
Det kanske var så att din teori att inte så många skulle köpa D4 och D800 inte stämde, trots att du upprepade den så mycket?
 
Det kanske var så att din teori att inte så många skulle köpa D4 och D800 inte stämde, trots att du upprepade den så mycket?

Vi får väl se när leveranserna kommit igång på allvar och antalet verkliga köpare utkristalliserar sig. Jag står fast vid att antalet ägare på Fotosidan av D800 kommer att understiga antalet ägare av D700 och att antalet ägare av D4 kommer att vara färre än de med D3.
 
Vi får se om du är lika kaxig om ett år när vi har facit. Jag är övertygad om att antalet ägare på Fotosidan 20130415 av D4 kommer att vara lägre än ägarna av D3 samt antalet ägare av D800 då är lägre än ägare av D700.

Att antalet ägare möjligen kommer vara lägre är inte riktigt samma sak som när du skrev att det inte skulle vara så många som var intresserade av att köpa, eller?

Har du någonsin funderat på att det du skrivit tidigare skulle kunna vara fel, eller vill du bli en ny NN?

/afe
 
Vi får se om du är lika kaxig om ett år när vi har facit. Jag är övertygad om att antalet ägare på Fotosidan 20130415 av D4 kommer att vara lägre än ägarna av D3 samt antalet ägare av D800 då är lägre än ägare av D700.

Vill du verkligen att vi ska börja gräva fram citat från dig, från tidigt i D800-tråden?

Du hade fel så det visslar om det. Det är bara att läsa innantill vad du skrev.
 
Jag är inte säker på att detta inlägg kommer passera nålsögon, men jag pratar ändå om en aktiv medlem som har alla möjligheter att försvara sig. Att jag tar upp det är för att jag vet att vissa kategoriska påståenden från denna medlem har en tendens att reta upp folk.

Kunde vara lite kul att:
  1. Se om Tores förutsägelser någonsin stämt
  2. Fundera på varför de inte stämt
  3. Fundera på varför Tore aldrig erkänner att listorna aldrig stämt

  • Tore har ägt, eller äger alla kameror som diskuteras i dessa trådar, men har aldrig publicerat en "vettig" bild (mig veterligen). Äger och använder han verkligen dessa kameror, och varför visar han i så fall inga resultat som inte är testbilder?
  • Tore har väldigt många synpunkter på hur dessa kameror skall användas, men har mig veterligen aldrig presenterat konkreta resultat på varför och hur.
  • Tore avfärdar den här typen av inlägg med "Vad tillför detta diskussionen?" trots att hans egna inlägg är av samma slag.
  • Varför har Tore valt att köpa alla dessa dyra kameror, om han inte tjänar en krona på sin fotografering?

Hoppas alla som läser detta innan det eventuellt modereras bort inser att det är ett svar på inlägg som Tore gjort under åren, och inte ett direkt påhopp :)

Vad säger du, Tore? Finns det någon sanning i det jag skriver, eller är det bara struntprat?
 
Sånt här är ju inte på nåt sätt snällt, ok om en människa har fel. Men man måste väl inte trycka det i ansiktet på personen i fråga. Det är ok att kritisera och prata skit om produkter och företag. Men personangrepp tycker jag är över gränsen. Låt oss säga att T har ofta fel eller att han inte äger kamerorna i fråga. Ska man trycka ner nån för det? Nej var snälla mot varandra grabbar.
 
Hade en arbetskamrat som körde stenhårt med SSN. Om en individ har sagt något eller på något annat sätt utmärkt sig så skall man använda regeln

S = Snällt
S = Sant
N = Nödvändigt

Kan man få ihop två av tre av ovantstående kombinationer så är det ok att säga vad man vill till personen i fråga. Om inte så skall man vara tyst.

Fungerar faktiskt väldigt bra i de felsta fallen

OT !!
 
ANNONS