Re: Re: En canonists bekännelse
matnyttige skrev:
Kanske säger några Nikonägare om några år typ "Rackarns! Skulle valt Canon 2009 istället för den omoderna D3:an"
-The times they are a-changing. -Robban Zimmerman.
Haha, "I seem so much older then but younger that Í´m now" (citat ur My Backpages av samme mr Zimmerman)
Allvarligt talat: Tog upp resonemanget bara för att Canon lett utvecklingen ända sedan Nikon inte fick arslet ur vagnen när de ledde utvecklingen med sin D1. Man fortsatte i samma hjulspår och dömde ut CMOS-sensorn. Canon tog över dslr ganska snabbt p g a att man faktiskt utvecklade det som Nikon missat.
Jag tror att Canon suttit "tryggt" på tronen för länge och "förbättringarna" sedan 2004 då 1DMkII kom har varit mycket marginella.
Sedan kommer då Nikon och faktiskt piskar Canon med canons eget adelsmärke i förbättrat utförande.
Det tog 7-8 år för Nikon att komma dit och hade man inte gjort det nu tror jag att man kommit ännu mer på efterkälken.
Vi får säkert se Canonkameror som ligger i nivå med Nikons koncept D3 under 2009.
Men det verkar som om D3 blev spiken i kistan för Canon på många bildbyråer. Flera återvände till Nikon i och med lanserandet av D3.
Valet av märke (inte nödvändigtvis Canon eller Nikon) tror jag blir underordnat i framtiden.
Tror på smartare firmwareuppgraderingar och även bättre mjukvara i datorerna.
Men sanningen är ju den att har man en gång valt system så är det svårt att byta märke säsongsvis.
-There is a season, turn, turn, turn"
Mvh Lennart