jorgene
Aktiv medlem
Trams...christian_r skrev:
Jag har sjælv en d2x, o allt øver iso 200 ær oanvændbart, tyværr.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Trams...christian_r skrev:
christian_r skrev:
PMD skrev:
Med risk för att göra mig impopulär som språkpolis så vill jag påpeka att uttrycket är "horses for courses".
christian_r skrev:
Varför kan jag inte skriva så här korta inlägg. Det är precis vad jag försökte säga med mitt lååånga inlägg. Tack Jörgen för påminnelsenjorgene skrev:
Trams...
JAVA skrev:
Är inte det här en officiell Nikon D3 tråd ??
Jeppe skrev:
Lennart,
Jag hade ringt Per på canon och snackat med honom. Det verkar ju helt knäppt det där.Att kameran inte kan fokusera ordentligt med mittpunkten.
keckax skrev:
Precis! Jag har hål i mina stövlar, inte f_n skriver jag om det här!
/K
Photocon skrev:
Jo, det gör du visst! Kolla citatet!
Bästa Hälsningar/Lennart
BjörnN skrev:
För att återgå till D3 (har inte orkat läsa 120+ sidor):
Har någon jämfört kameran med D300?
/BC - D300-ägare men inte överväldigad av dess kvaliteter jämfört med D70S
Mankan G skrev:
Helt ok.. Skrev lite fel. Tack för påminnelsen
Vad är detta? Är du seriös eller vill du bara provocera?
Ditt brillianta påstående visar ju bara än bättre att det inte går att kategoriskt säga att en produkt är bra eller dålig. Vi har alla olika preferenser och krav. Som sagt så har jag under min tid med en D2X sålt en hel del bilder tagna på iso800. Så oanvändbar kan den dessvärre inte vara. Då hade jag ju inte sålt någon bild eller hur? Att det finns bättre kameror för högisobilder råder det ingen tvekan om men att säga att den är oanvändbar över iso200 finner jag vara ett korkat uttalande enbart sagt för att provocera.
Jag blir allt lite upprörd när jag blir i det närmsta idiotförklarad för att jag inte håller med om att en D2X är ett "fiasko". Att jag råkar ha helt andra behov verkar ha gått spårlöst förbi. Det tycks vara så att det är enbart vissas behov som gäller och då blundar man för alla andras. Tvärt om gäller givetvis oxå. Har man behov av ett system för bilder på höga iso så skall man givetvis inte köpa en D2X. Men om man i stort aldrig plåtar där upp så varför inte.......Inte idag givetvis men igår...före D3 och D300
Som jag skrev tidigare så har mitt "fiasko" till kamera gett mig en hel del försålda bilder och dessutom givit mig en stor mängd trevliga minnen för privat bruk. Om jag hade kunnat sälja mer med en annan modell? Vem vet. Kanske,
NU lägger jag ner detta. Glömde visst mitt tidigare löfte.
Update:
Varför kan jag inte skriva så här korta inlägg. Det är precis vad jag försökte säga med mitt lååånga inlägg. Tack Jörgen för påminnelsen
christian_r skrev:
Uppfattningen om D2x's brus på höga ISO är min högst Personliga och Subjektiva mening.
Därför kan du inte kritisera mitt inlägg Magnus.
Kan sträcka mig till att ISO 400 är taket för vad kan kan använda.
Mankan G skrev:
Jo det kunde jag tydligen för jag gjorde ju det. Jag anser fortfarande att ditt inlägg var riktigt korkat. Speciellt eftersom du inte direkt gjorde det lätt för oss att förstå vad du syftade på.
Men om du läser mitt svar en gång till så hittar du följande mening
"Ditt brillianta påstående visar ju bara än bättre att det inte går att kategoriskt säga att en produkt är bra eller dålig. Vi har alla olika preferenser och krav."
Jag kan inte tolka mitt eget citat på annat sätt än att jag ansåg att det är ok att ha en annan åsikt. Det skulle bara vara lite enklare att debattera med dig om du utvecklade ditt korta språkbruk lite mer.