macrobild skrev:
Jag är lite trött på några envisas att gång på gång försvara sitt eget kameraval. D2x må vara hur bra som helst (jag älskar kameran på 100iso) men är en katastrofkamera jämfört med D3,eller Canon vad det gäller att kunna fotografera olika situationer i dåligt ljus.
Jag gissar att det är mig du bla avser
och det bjussar jag gladeligen på.
men du..svaret har du i nästa citat från ditt inlägg
PS: varför skall man rättfärdiga sina inköp inför andra? det räcker för mig att jag själv blir nöjd.
Mikael
Jag är eller var alltså helt nöjd med mina bilder vid de isovärden jag använde och kunderna betalade. Vad i hela friden skall jag klaga för?
Alla plåtar inte på samma sätt som du eller hur.... Att du har andra krav beronde på dina tekniska krav eller fotograferingssituationer har jag full förståelse för men det gör ju inte att jag måste tycka D2an är en skitkamera, speciellt när jag inte upplever samma sak beroende på helt andra krav. Jag har genom min karriär
plåtat ytterst lite lågljusbilder. Tyngdpunkten ligger på snabb sport och resebilder där i alla fall jag sällan har haft behov av iso över 800.
Men att det finns bättre modeller än D2X under vissa omständigheter är ingen överraskning, tex på höga iso . Inte ens för mig......Det är väl snarare så att jag anpassat mig efter kamerans möjligheter och brister än tvärtom och det kanske inte är det helt optimala men det är en annan sak än att jag försöker försvara mitt kameraverktyg.
Puss på er alla från en glad fotograf som glatt plåtar vidare med mina verktyg....oavsett vad ni anser om dem