Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D3

Produkter
(logga in för att koppla)
Teodorian skrev:
Kul!

(Vad blev det av shootouten mellan D3 och D300?! Jag hittar den inte på din blogg.)

jag har jagat rätt på en 1D MkIII som ska komma med i jämförelsen, är mitt uppe i en flytt till nya huset (alltså villa, inte kamerahus ;). Men den kommer, förmodligen på Söndag kväl/måndag.

Jeppe skrev:
jag har jagat rätt på en 1D MkIII som ska komma med i jämförelsen, är mitt uppe i en flytt till nya huset (alltså villa, inte kamerahus ;). Men den kommer, förmodligen på Söndag kväl/måndag.

Ja, det gäller att hålla reda på vilket hus man pratar om...

Iso-jämförelse mellan canon 5D och Nikon D3? Finns det? Även om kamerorna spelar i lite olika klasser så kan det vara intressant eftersom 5D fått beröm för lågt brus.

Om vädret tillåter så kommer du få se en sådan test ganska snart.Även hur bra eller dåligt en Canon 24-70
uppträder jämfört med Nikon 24-70.
Är du frisk Jeppe?
Mikael

Senast ändrad:
harryett skrev:
misstänkt saknad funktion på D3:

"högdagervarning" för separat R/G/B i fullskärmsläge

Hmm... Men om du har bilden i fullskärmsläge, så kan du ändå inte se kanalerna, såsom du kan när du har en miniatyr + kanalerna och luminuscensen.

Jag upplever läget med miniatyr + kanalerna för fullt tillräcklig.

PerFogelberg skrev:
RAW + ACR med standardinställningar.

Många tycks anse att ACR ger sämre rawkonvertering än Capture NX med D3/D300. Det skulle kunna förklara den något brusiga bilden. Har du testat att konvertera med Capture NX och jämföra brus och skärpa?

faskunge skrev:
Första helgen med D3:an.
Fotade en julkonsert åt E-tuna musikskolor.

http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=1185444

Handhavandet gick bra trots mörker, "infoknappen" och den nya displayen är kanon! Växlade mellan en 50/1,4 och 70-200/2,8. Sebastianbilden är tagen med 70-200:an. Känns som man har mycket och lära men överlag fungerade det.

Mvh
/uffe

Med en D3:a är väl inte ISO 1600 mörkt...

Julkonsert med Sebastian. Grabben börjar bli vuxen...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar