Annons

Nikon D3

Produkter
(logga in för att koppla)
Och jag undrar i mitt stilla sinne varför jag inte kan fokusera på oändligheten... batteriet är på laddning så jag har inte börjat mecka med den elektroniska fokuseringsjusteringen. Men med kameran avstängd så kan jag inte fokusera på oändligt/långt bort något av de objektiv jag har tillgängliga. Faktum är att hela sökaren känns suddig. Och ja, jag har prövat att justera diopterinställningen.
 
Senast ändrad:
Stämmer Anders, vänta tills du fått i batteriet.
Det var likadant på min D2x, jag kan tyvärr inte förklara, för jag vet ej.
Men som sagt, det är inte så när du fått i batteriet samt startar kameran.

Mvh // Martin
 
Anderzon skrev:
Stämmer Anders, vänta tills du fått i batteriet.
Det var likadant på min D2x, jag kan tyvärr inte förklara, för jag vet ej.
Men som sagt, det är inte så när du fått i batteriet samt startar kameran.

Mvh // Martin

Galet!
Men skönt att höra

=:-D

(a)
 
Anderzon skrev:
Fan, antingen börjar jag bli gammal eller så finns det en inställning jag missat.

Focusmarkeringen (för att välja focuspunkt) i sökaren på min kamera är knappt synlig (för mig??)
Någon som ser detta som ett problem mer än jag?

Mvh // Martin

Inget problem. Man har i D3:an tonat ner utseendet/tydligheten på fokusklamrarna jmf. med tidigare Nikonmodeller. Bra eller dåligt? Smaksak...

/Oscar
 
Jo, det har varit min reflektion oxå... Förhoppningsvis handlar det bara om att vänja sig med den nya "varianten"...

/Oscar
 
Inte för att jag någonsin gjort en test...
Men här kommer en bild med tre delförstoringar!
Som sagt, helt på lösa boliner...

Info:
D3 med AF50/1.4D @iso6400, 1/60, F2.5, ACR

Mvh // Martin - som aldrig tidigare varit över iso100 :)
 

Bilagor

  • _man0042a.jpg
    _man0042a.jpg
    70.8 KB · Visningar: 664
Anderzon skrev:
Obs, inget stativ. Frusen frihand!
// M

Hehehe antar att vi aldrig kommer att få se dig komma bärandes på ett sativ nån mer gång nu på våra fotorundor Martin;)....vi få ta o dra ut nån dag när jag kommit hem från resan.
 
Nu längtar jag ju inte mindre efter min D3,
men jag får leva med D200:an en stund till.

Hämtade min 24-70 2,8 igår, så den skall testas i helgen i alla fall.
 
pet skrev:
Hehehe antar att vi aldrig kommer att få se dig komma bärandes på ett sativ nån mer gång nu på våra fotorundor Martin;)....vi få ta o dra ut nån dag när jag kommit hem från resan.

Absolut Peter, aldrig fel med stativ!
Men, min Optipod platta från D2x:en passar ej på D3:an vilken är 5-7mm tjockare. Har mailat Hans ang. detta, får se när han svarar och har tid att göra nya plattor för nya kameran. Tillsvidare får jag väl köpa en helt slät platta av honom...

Mvh // Martin
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.