Jeppe
Aktiv medlem
keckax skrev:
Nu är det 100!
Edit: Ähh, jag hade fel.
/K
Det beror ju helt och hållet på ens foruminställningar. Jag har bara 30 sidor
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
keckax skrev:
Nu är det 100!
Edit: Ähh, jag hade fel.
/K
Tyckaren skrev:
Bild från Canon med 5D och 24-70.
http://web.canon.jp/imaging/eos5d/html/eos5d_sample_2e.html
Jag hoppas att Nikon med sin nya optik och teknik har lyckats trollat bort en del av de problem som finns i länken ovan (taskig kantskärpa, och plötsligt lågtryck i hörnorna i himmlen)
Flygfoto har jag faktiskt ganska bra kläm på - jag har t.o.m. sålt flygfotobilder...
D3 har redan ett läge för "eight by ten".
Hälsningar
Adam
Mankan G skrev:
Tyvärr spelar det ingen roll vilket objektiv det är. Det är avsett för en kamera av denna typ och säljs på marknaden och då gälller samma regler som för alla andra.
Jeppe skrev:
Ska bli MYCKET intressant att få testa D3 med 24-70 och 14-24.
Jeppe skrev:
Kan ju oxå vara så att dagens kameror, eller rättare sagt, dagens bilder, granskas på ett helt annat sätt än det gjordes för tio år sedan. Jag tror inte att optiken blivit sämre. Jag blev mycket förvånad när Adam länkade till bilden och hävdade att den var tagen med ett 24-70. Nu står det dock klart att det är taget med 17-40. Ska bli MYCKET intressant att få testa D3 med 24-70 och 14-24.
Kanske att även Nikon-fotograferna får sig en törn, när de inser det faktum att det är svårt att få bra pixlar i yttersta raden
Men samtidigt kommer jag inte vara sen att såga Canon, om så skulle behövas.
Helt riktigt, förutom att det nog inte är korrekt att D3 är marknadens mest mångsidiga DSLR.Teodorian skrev:
Detta kanske just därför att D3, till skillnad från D2H(s), är så mycket mer än en presskamera. D3 är marknadens mest mångsidiga DSLR: den har FF med bra upplösning i FX och god upplösning även i DX-läget (ja 5,1 MP kan räcka ganska långt och är mer än D2Hs), bra DR och brusegenskaper, fantastiskt AF-system etc.
PMD skrev:
Helt riktigt, förutom att det nog inte är korrekt att D3 är marknadens mest mångsidiga DSLR.
Teodorian skrev:
Vilken DSLR är marknadens mest mångsidiga?
PMD skrev:
Helt riktigt, förutom att det nog inte är korrekt att D3 är marknadens mest mångsidiga DSLR.
Eller vara glada och nöjda över era 1D MkIII istället.paul innergård skrev:
Bara för oss Canonister att vänta in Mark IIIN eller Mark IIII.
Jag skrev:
Tore Helming (Teodorian) svarade:
Vilken DSLR är marknadens mest mångsidiga?
Hm, jag som tyckte att jag var så övertydlig med hintar. Både kursiv stil och en smiley ...Även Magnus Garpedal (Mankan G) svarade:
Det beror nog mer på dina egna referenser men om alla stod på noll, alltså utan en historia i ett uppbyggt system så är jag beredd att anse att D3 är en av marknadens MEST mångsidiga kameror.
Det är vi, medans vi väntar.Makten skrev:
Eller vara glada och nöjda över era 1D MkIII istället.