gsol
Avslutat medlemskap
Anderzon skrev:
Jepp, med detta var "bankeryds kön" sedan fanns "Stockholms kön" och "Göteborgs kön".
Och jag som trodde städer var könlösa...
(förlåt, kunde inte låta bli)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Anderzon skrev:
Jepp, med detta var "bankeryds kön" sedan fanns "Stockholms kön" och "Göteborgs kön".
Jag tänkte skriva något liknande. Särskrivning kan bli riktigt intressant ibland. Språkmissbruket slutar visst aldrig.gsol skrev:
(förlåt, kunde inte låta bli)
gsol skrev:
Danlo skrev:
Alltså, fattar ni hur förälskad jag kommer vara i den kameran... jag kommer bara sitta som i trans o titta på den de första dagarna.. haha!
Danlo skrev:
D3 kommer utan tvekan göra oss snyggare! Mmmm... Alltså, det kamerahuset är ju så sjuuukt snyggt! Utan tvekan den snyggaste kameran sen Minolta SRT!
johan.morck skrev:
Tänk vad folk kan vara känslomässiga med ett arbetsredskap. Det är ju trots allt en materiell tingest, förvisso högst tekniskt sofistikerad och säkert extremt bra på vad den är avsedd att göra, men ändå en pryl. OM jag vill ha en? JA, såklart. Om jag slipper finansiera den men NEJ, jag skulle inte älska den
Sure, och en Ferrari 430 F1 är bara en materiell tingest, utan någon som helst möjlighet till känslomässighet från ägarens sida. Jag menar, det är ju bara "en pryl", ett arbetsredskap för att för flytta ägaren från A till B. Vacker och funktionell design är alltid njutbar i mina ögon, vare sig det är en tesked eller Öresundsbron.johan.morck skrev:
Tänk vad folk kan vara känslomässiga med ett arbetsredskap. Det är ju trots allt en materiell tingest, förvisso högst tekniskt sofistikerad och säkert extremt bra på vad den är avsedd att göra, men ändå en pryl.
keckax skrev:
För många av oss som har foto som hobby kan glädjen med fotografering även innefatta själva kamerautrustningen. Iaf gäller detta i hög grad mej själv.
/K
Anderzon skrev:
Absolut! Visst har man köpt mycket onödigt som man senare sålt av. Nu försöker jag att renodla min utrustning... Min D2x levererar bra bilder, och jag kommer med största sannolikhet att behålla den framöver som backup hus.
14-24/2.8 kommer med största säkerhet att ersätta min 12-24/4.
Cheers // Martin
Jeppe skrev:
..och för oss som har det som jobb funkar det på samma sätt, bara det att vi måste räkna hem utrustningen.
En del privatpersoner lägger mer pengar på utrustning än vad de yrkesarbetande gör.
Teodorian skrev:
Jag tror att det hade varit svårt för mig att behålla min D2X parallellt med en ny D3. För även om D2X ger bra bildkvalitet upp till säg ISO 400 så är dess dynamiska omfång alltför begränsat för min smak. Om jag tog två bilder av samma motiv med D2X respektive D3 på ISO 200 och skärpa, färger, brus mm i bästa fall var i stort sett identiska skulle ända högdagerteckningen i D2X-filen antagligen göra mig besviken i jämförelse med D3-bilden. Blotta vetskapen om att den ena kameran (D2X) var underlägsen den andra (D3) i detta avseeende (och förstås även i andra hänseenden som brus på högre ISO-tal, AF-system mm) skulle hämma mig och göra det svårt att använda och behålla den sämre kameran. Av samma skäl är jag inställd på att sälja av mitt 17-55/2.8-objektiv när jag väl fått den nya 24-70-zoomen. Mitt antagande är nämligen att det nya objektivet är betydligt bättre än DX-zoomen. På motsvarande sätt tar jag för givet att 14-24-objektivet kommer att prestera bättre än någon nu tillgänglig vidvinkelzoom i DX-tappning. Frågan är vad jag skall använda D300-kameran till om D3 är så bra som den tycks vara. Jag tror att det mest blir en kamera att nyttja för fasta objektiv och längre brännvidder.
Photocon skrev:
Jag lider med dig! Måste vara en oerhörd belastning att fundera ut vad D300 ska användas till. Förslag: Bokstöd eller brevpress. Kanske även går att plantera vattenkrasse i bajonetten.
Men, mer allvarsamt, jag önskar att jag hade möjlighet att ha det problemt själv. Så lycka till
Lennart