jorgene
Aktiv medlem
Det så klart... En annan fin sak med testkameran, är ju att du kommer cirka 47995kr billigare undan än mig... :-DJeppe skrev:
Fast testkameror kräver naturligtvis inte det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det så klart... En annan fin sak med testkameran, är ju att du kommer cirka 47995kr billigare undan än mig... :-DJeppe skrev:
Jeppe skrev:
Anderzon skrev:
Jeppe, det är inte så att du snart kommer att få testa/recensera denna nämnda kamera? =)
Cheers // Martin
Anderzon skrev:
Ingen som fått fram ett med precist datum när de första D3 kamerorna släpps på den svenska marknaden?
Enl. Nikon Svenska så kommer med största sannolikhet Scandinavian och Yfo få de första kamerorna...
Cheers // Martin
boris.bonasin skrev:
Dokumentet du menar behandlar bla uppgifter om eventuellt NPS-medlemskap och om önskat leveransdatum.
snap skrev:
Hur många av er som skriver i denna tråd har beställt en D3? Pratade med en återförsäljare o han sa att han hade ca 40 beställningar på Canon 40D,ett 20 tal Nikon D300 o ett fåtal D3.
Teodorian skrev:
Jag bokade två D3r och en D300 på morgonen den 23/8 hos Cyberphoto. Några dagar senare bokade jag även de två nya zoomarna. Cyberphoto har vid två tillfällen per epost skickat orderstatus till mig där de anger att leveransdatum är okänt. Ingen information om något dokument att fylla i eller vilken köplats jag har.
Jeppe skrev:
Som sagt.. Bara Yrkesfotografer med NPS-medlemskap som kan/skall fylla i den lappen.
Ja, NPS får man ju förstås bara om man är yrkesfotograf, så det går hand i hand.
Som jag förstått det som kräver Nikon in registreringsbeviset för firman när man ansöker. Hårda regler kanske, men förmodligen nödvändliga om man vill kunna upprätthålla servicenivån för yrkesfotograferna.
Teodorian skrev:
Och som yrkesfotograf räknas alla som har ett registrerat företag med inriktning foto oavsett hur mycket personen jobbar och om företaget har några betydande intäkter eller inte?!
Teodorian skrev:
Och som yrkesfotograf räknas alla som har ett registrerat företag med inriktning foto oavsett hur mycket personen jobbar och om företaget har några betydande intäkter eller inte?!
Teodorian skrev:
Och som yrkesfotograf räknas alla som har ett registrerat företag med inriktning foto oavsett hur lite personen jobbar och om företaget har några betydande intäkter eller inte?!
Är inte det där lite fånigt? Nikon borde erbjuda servicen till den som är villig att betala.Jeppe skrev:
Som jag förstått det som kräver Nikon in registreringsbeviset för firman när man ansöker. Hårda regler kanske, men förmodligen nödvändliga om man vill kunna upprätthålla servicenivån för yrkesfotograferna.
Marcus Hellberg skrev:
Intressant fråga som jag också gärna hade fått svar på. Driver själv enskild firma som fotograf, men har inte det som huvudsaklig inkomstkälla.
NPS medlemskap, vad innebär det?
MVH
Marcus
PMD skrev:
Är inte det där lite fånigt? Nikon borde erbjuda servicen till den som är villig att betala.